Blanes. Blanes en estat d’alerta pel possible desbordament del riu Tordera

L’Ajuntament de Blanes continua aquesta nit i matinada en estat d’alerta pels efectes que està produint sobre la població el persistent ‘Temporal Glòria’. Després que els tres darrers dies s’ha estat especialment amatent per les possibles afectacions de la pluja, el vent i el temporal de mar, aquestes darreres hores la preocupació del consistori s’ha centrat en l’alerta que li ha fet arribar el CECAT, el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya.

El comunicat feia referència a una informació de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), que advertia sobre la possibilitat que el riu Tordera pogués doblar el seu cabdal. Immediatament, s’ha convocat una reunió del Gabinet de Crisi de l’Ajuntament de Blanes que està operatiu des del passat diumenge, i ho continuarà estant mentre no es doni per finalitzat l’episodi del ‘Temporal Glòria’.

Blanes en estat d’alerta pel possible desbordament de la Tordera

La trobada l’han encapçalat l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, i els caps de la Policia Local, Joan Garcia, i Protecció Civil, Josep Lluís Pouy, així com membres de l’equip de govern, comptant amb el recolzament de la resta de grups polítics municipals a qui també s’ha informat sobre la situació. Una de les primeres decisions ha estat emetre un missatge d’alerta per fer-lo arribar a la ciutadania a través de les xarxes socials i diversos mitjans de comunicació.

Paral·lelament, efectius de la Policia Local de Blanes s’han apostat a l’extrem blanenc del Pont d’en Pixota –que comunica amb Malgrat de Mar passant per sobre del riu-, així com també als camins d’accessos a la Tordera per impedir el pas dels vianants. Els agents del cos de seguretat continuaran apostats en previsió que ningú no s’acosti a l’espai del riu fins que no es doni per acabada l’alerta.

Missatge d’alerta de l’alcalde de Blanes

Posteriorment l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, ha emès un missatge gravat en vídeo, que s’ha distribuït a través de les xarxes socials municipals. En la línia del missatge d’alerta, el batlle ha demanat que la gent no s’acostés a l’espai del riu i no deambulés pel carrer si no era estrictament necessari, demanant la col·laboració de la ciutadania perquè els cossos de seguretat i emergència poguessin fer la seva feina en cas que fos menester.

Al llarg de tot el vespre, així com durant aquesta nit i matinada, l’objectiu del Gabinet de Crisi és seguir amatent a qualsevol canvi que es pugui produir, després que el moment més àlgid que s’ha superat ha estat entre les 7 del vespre i quarts de 12 de la mitjanit. Ha estat durant aquest interval de temps que el seguiment i valoració de les informacions que estaven arribant al consistori des del CECAT i l’ACA ha estat especialment intens, a l’espera que es confirmessin o no les informacions inicials que apuntaven la possibilitat que la Tordera es desbordés.

Des que ha començat l’episodi en fase de perill anunciat per l’ACA, s’han anat seguint minut a minut les evolucions de l’augment i disminució del cabal d’aigua a la Tordera. En aquest sentit, des que ha començat l’episodi a quarts de 7 de la tarda, fins a quarts de 12 de la mitjanit, s’ha detectat una davallada d’un 20% menys del cabal del riu respecte les primeres mesures.

Malgrat aquestes bones notícies, el Gabinet de Crisi de l’Ajuntament de Blanes continua alerta. Durant les següents hores es continuarà fent el seguiment de l’evolució tant de la crescuda de la Tordera com d’altres possibles conseqüències per efectes de la pluja i el vent que encara continua afectant Blanes.