Blanes. Llum verda per a la construcció d’un centre Decathlon a Blanes, que podria inaugurar al 2020

L’Ajuntament ha atorgat aquesta setmana la llicència d’obres que autoritza la construcció d’un centre Decathlon a Blanes ubicat al Pla Parcial Costa Brava, a tocar de l’Avinguda del Parlament. Es tracta d’un equipament comercial llargament esperat tant pels blanencs i blanenques com pels seus visitants d’ençà que es va començar a parlar de la possibilitat que s’establís en aquest municipi on comença la Costa Brava.

Finalment, doncs, al haver donat llum verda per a la seva construcció, comença el compte enrere perquè aviat pugui ser una realitat. L’empresa Decathlon està especialitzada en la venda de productes esportius, i estarà instal·lada al municipi un mínim de 30 anys. El centre ocuparà una parcel·la de 10.872 m2, amb una superfície útil de 2.978 m2, dels quals 2.400 m2 es destinaran com a sala de vendes.

Al seu costat hi haurà l’estacionament, amb capacitat per a 162 places d’aparcament, de les quals 6 seran per a vehicles conduits per persones amb mobilitat reduïda. Una altra característica de la zona d’aparcament, que en l’actualitat ja incorporen gairebé totes les noves superfícies comercials, és que s’hi podran recarregar vehicles elèctrics, amb 4 punts de connexió.

Una oportunitat laboral per la ciutadania de Blanes

L’equip de govern ha destacat la positiva notícia que una empresa com Decathlon hagi decidit implantar-se a Blanes, sobretot per l’atractiu afegit que significarà per als visitants del municipi comptar amb aquest popular centre comercial. En aquest sentit, una de les condicions que el govern local ha demanat a l’empresa és que la plantilla contractada sigui de Blanes, un objectiu que s’ha rebut de bon ull per la cadena d’establiments francesa.

L’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, s’ha mostrat satisfet per l’oportunitat laboral que implicarà per a la ciutadania de la vila: “Ens enorgulleix que una empresa amb aquest pes específic hagi decidit apostar per Blanes, després d’uns darrers anys d’estira i arronsa. Confiem que signifiqui un revulsiu per a l’economia local. Durant aquest darrer any ja han obert dos supermercats al Pla Parcial Costa Brava, però ara ja estem parlant d’un tipus de comerç que enceta tota una sèrie de noves possibilitats molt engrescadores”.

D’altra banda, també ha remarcat: “No és casualitat que hagi decidit instal·lar-se aquí, per la gran quantitat de practicants de disciplines esportives que tenim al municipi, i pels visitants esportius que també omplen tant la Ciutat Esportiva com la nostra vila amb un gran nombre de competicions”. Ara l’objectiu en què es treballa és que hi hagi d’altres firmes comercials d’igual o més rellevància que també apostin per instal·lar-se a Blanes.

Un projecte que va arrencar fa més d’una dècada

L’empresa dedicada a l’equipament esportiu ja fa gairebé prop d’una dècada que havia mostrat el seu interès per instal·lar-se a Blanes, però també requeria una sèrie de condicions que no acabaven d’ajustar-se a la realitat. Buscaven una superfície d’entre 8.000 i 10.000 m2, i ni els terrenys del costat de la Ciutat Esportiva ni altres propostes que se’ls va fer no els feien el pes.

Els seus requisits principals era que necessitaven uns terrenys plans, per incloure-hi l’aparcament i la superfície comercial al mateix nivell, en planta baixa. La modificació urbanística aprovada el febrer d’aquest any al ple municipal va permetre finalment que es pogués construir la nau comercial en uns terrenys inclosos al Pla Parcial Costa Brava, després de modificar l’illa delimitada pels carrers Mas Palou i l’Avinguda Parlament.

La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Rosa Aladern, també s’ha mostrat satisfeta que finalment s’hagi donat llum verda al centre comercial: “És una de les peces que ens ajudarà al desenvolupament del Pla Parcial Costa Brava. És una empresa que esperem que possibiliti l’entrada a d’altres firmes comercials tant populars i conegudes com aquesta”. La regidora remarca que no tan sols per raons econòmiques i laborals ha estat tan ben rebuda la notícia: “Ens ajudarà a consolidar el Pla Parcial a la trama urbana ja existent. Aquesta nova prolongació i accés al poble a l’est de Blanes permetrà als consumidors i futurs habitants desplaçar-se còmodament i arribar en poc més de 10 minuts al centre de la vila”.

L’execució de l’obra s’allargarà durant sis mesos, pel tipus de tipologia constructiva que han plantejat. Per això, les previsions són que es pugui inaugurar al 2020. Decathlon està present actualment en 54 països, i destaca perquè desenvolupa marques pròpies. La primera botiga la va obrir el 1976 a Lille (França), i a l’estat espanyol es va implantar per primer cop a Montigalà (Badalona), amb motiu dels Jocs Olímpics de Barcelona del 1992.