Solsona. La biblioteca solsonina organitza un taller sobre els formats dels llibres per a famílies

La forma dels llibres també ens parla de la història que contenen. A vegades les històries no encaixen prou bé en llibres quadrats, i aleshores és quan apareixen obres rodones, triangulars o en forma d’acordió. La Biblioteca Carles Morató proposa una activitat a principi d’any per a les famílies amb infants a partir de 5 anys centrada a investigar la diversitat de formats dels llibres. Es titula “Quadrats, rodons i acordions! Descobrim què s’amaga darrere els formats dels llibres” i es durà a terme el dijous 2 de gener a les cinc de la tarda. Aquests dies se n’obren les inscripcions al mateix equipament.

Aquest laboratori consta de dues parts. En la primera s’hi presentarà llibres en què el format és decisiu per a la història i s’hi descobriran les diferents possibilitats. En la segona, cada família participant escollirà el resum d’un llibre amagat dins d’una bossa i es posarà a la pell de les persones autora i editora per imaginar-se com recrear l’obra. A continuació, cadascú descobrirà com s’ha fet el llibre amagat darrere el resum.

És una activitat creada per la Biblioteca Roca Umbert de Granollers que mostra casos significatius en què l’objecte llibre juga amb el format per adaptar-se al contingut i en multiplica l’efecte. Les famílies interessades a prendre-hi part a Solsona s’han d’adreçar a la biblioteca. És un taller gratuït.

1576675835formats_1.jpg
1576675835formats_2.jpg