Blanes. Blanes viu La Marató de TV3 amb una cercavila dels Manaies i els Manaies Iuniores i un estand de l’ABBC

Aquest diumenge, coincidint amb el dia en què s’està fent La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, Blanes viu aquesta jornada amb l’habitual intensitat i col·laboració que sempre hi ha hagut al municipi on comença la Costa Brava. Aquest migdia l’Associació de Manaies de Blanes ha organitzat un dels actes més vistosos que té lloc cada any amb motiu d’aquest programa solidari i benèfic.

Els soldats romans de la Legió V Macedònica, acompanyats dels Manaies Iuniores, han desfilat pels carrers del centre de la vila en una impressionant cercavila. Els primers en sortir han estat els Manaies de Blanes, que han anat a cercar als Manaies Iuniores al lloc habitual de trobada: sota l’Arc dels Copatrons del Carrer Ample. A partir d’aquí, els dos grups, han continuat plegats.

Un original Ban Romà per recaptar fons per la Marató de TV3

Periòdicament la marxa s’anava aturant perquè els soldats de totes les edats atansessin les guardioles de la Marató de TV3 al públic assistent, que les han anat omplint amb monedes i bitllets. Per donar-li encara més veracitat, en cada aturada es llegia una proclama pronunciada i interpretada al més pur estil dels Bans Romans i amb reminiscències llatines, declinacions incloses.

Al text s’explicava que el diví emperador Tiberius Claudius Caesar ordenava al governador Publio Licinius Galba que es fessin donatius voluntaris als Manaies, amb una introducció molt nadalenca. La cercavila, que ha inclòs una aturada a la Plaça d’Espanya per acompanyar l’arribada d’Es Tió de Blanes, també ha fet una breu estada al Banc dels Músics del Passeig de Mar, on s’ha llegit la darrera proclama i s’ha aprofitat per fer una Fotografia de Família.

Estand de Venda de Llibres de Segona Mà de l’ABCC

Paral·lelament, des de primera hora del matí, l’Associació de Botiguers de Blanes Centre ha instal·lat un estand al Passeig de Mar, a l’alçada del Carrer Ample, amb una altra de les activitats que no falta mai en aquesta població amb motiu de La Marató. En aquest cas, es tracta d’una parada de venda de llibres de segona mà, que ha comptat amb una animada concurrència de públic, sobretot coincidint  amb el migdia i el moment que tothom aprofita per fer una passejada dominical, avui força agradable per la bonança del temps que acompanya.

D’altra banda, l’ABBC ja ha organitzat aquests darrers dies dues altres activitats per contribuir al programa benèfic. La primera va tenir lloc justament al Banc dels Músics del Passeig de Mar el passat 1 de desembre, amb una Quina Solidària, i la segona es va fer dissabte de la setmana passada, amb ‘La Nit de la Llum’. Val a dir que a Blanes també s’han estat fent aquests dies un bon grapat d’activitats a càrrec d’altres entitats i institucions. 1576432749Cercavila Manaies (24).JPG

1576432749Cercavila Manaies (40).JPG
1576432749Cercavila Manaies (46).JPG