Banyoles. Banyoles, seu del circuit 3x3 FCBQ de bàsquet

Banyoles tornarà a ser seu un any més del Circuit 3x3 FCBQ que promou la Federació Catalana de Basquetbol, amb el suport de l’Ajuntament i el Club Bàsquet Banyoles. La ciutat serà la segona parada del circuit el proper dissabte 28 de desembre en una jornada que comptarà amb la participació confirmada fins ara de més de 50 equips. Les inscripcions continuen obertes fins al proper 23 de desembre.

El Circuit 3x3 FCBQ és un nou projecte, obert a tothom, impulsat fa dues temporades per la Federació Catalana de Basquetbol amb l’objectiu de potenciar, promocionar i consolidar el 3x3 com a modalitat formativa, educativa, lúdica, competitiva i integradora del bàsquet per a totes les edats.

En la primera edició, el Circuit va comptar amb deu seus i una gran final, que va reunir un total de 895 equips i amb la participació final de 3.580 jugadors i jugadores. L’any passat la participació va créixer fins a les catorze seus, els 1.100 equips i els 4.600 participants.

La jornada del Circuit 3x3 FCBQ de Banyoles es farà el dissabte 28 de desembre al pavelló de la Farga i les inscripcions ja estan obertes al web del Club Bàsquet Banyoles (www.cbbanyoles.com). La competició comptarà amb una nova categoria sènior PRO i més pistes respecte l’anterior edició on es jugaran tots els partits, des de la categoria mini fins a sènior. Segons ha explicat el director del programa del Circuit 3x3 FCBQ, Jaume Comas, “preveiem arribar als 70 equips participants” i ha explicat que “ampliarem les pistes disponibles per poder gaudir d’un gran esdeveniment de bàsquet”.

Per la seva banda, el regidor d’Esports de l’Ajuntament de Banyoles, Jordi Congost, ha celebrat que “la competició torni a Banyoles i recomanem a tothom que s’acosti al pavelló de la Farga per viure una jornada de bàsquet molt interessant en un format molt atractiu i innovador”.  Des del Club Bàsquet Banyoles, el seu president Jordi Serra, ha agraït “la col·laboració de l’Ajuntament i la Federació” i ha destacat que “el 3x3 és un format del bàsquet en alça que evolucionarà”.

La jornada de Banyoles es podrà seguir en directe a través de La Xarxa de televisions locals que la retransmetrà.

El Circuit 3x3 FCBQ es va iniciar a Sitges i, a banda de Banyoles, passarà per Caldes de Malavella, Mollet del Vallès, Olot, Lleida, Vilafranca del Penedès, Badalona, Igualada, Viladecavalls, El Masnou, Mataró, Tarragona, Torelló i Barcelona, on es farà la gran final a finals de juliol.