Solsona. El Paco de l'Sport de Solsona fa cent anys

Va néixer a Solsona el 7 de desembre de 1919. Francesc Casafont i Fornell, conegut com “Paco de l’Sport”, ha celebrat aquest cap de setmana el seu centenari de vida. L’alcalde, David Rodríguez, l’ha felicitat avui amb un ram de flors i un diploma que deixa constància “d’una vida exemplar com a solsoní compromès amb la preservació de la memòria col·lectiva de la ciutat”.

Històricament conegut com a Paco de l’Sport pel nom de l’establiment que va regentar la seva família en tres ubicacions diferents del nucli antic de la ciutat, Francesc Casafont és un apassionat de la història local i de transmetre-la a les noves generacions. Entre altres reconeixements, el 2013 va rebre el Premi Signum per la seva contribució al recull de la memòria oral de la ciutat.

“És gratificant poder felicitar aquelles persones que arriben a aquesta edat amb qualitat de vida i amb una energia envejable”, expressa David Rodríguez. “És positiu que la ciutat, encara que sigui amb un petit gest, en reconegui la trajectòria vital”. L’Ajuntament reconeixerà a partir d’ara aquells ciutadans i ciutadanes que compleixin 100 anys o més. La propera serà Maria Mas i Ramonet, que va néixer el 12 d’octubre del 1918.

1575916536centenari_FrancescCasafont_9des19.jpg