Blanes. Blanes recapta 1.550 € per a la Fundació Vicente Ferrer amb una Gala Solidària amb motiu dels 50 anys

La secció local de la Fundació Vicente Ferrer a Blanes ha aconseguit recaptar 1.550 € amb l’organització d’una Gala Solidària que va tenir lloc la tarda-vespre del passat diumenge, 1 de desembre al Teatre de Blanes. Una vegada més, perquè l’esdeveniment benèfic organitzat per l’entitat hagi estat possible, s’ha comptat amb un bon grapat de voluntaris i voluntàries, que van tenir cura de tots els aspectes necessaris.

A banda de la col·laboració de l’Ajuntament de Blanes, que va cedir l’ús del Teatre de Blanes i els complements tècnics necessaris, també es va comptar amb les aportacions escèniques a càrrec de diversos artistes i grups. Així, Mercè Domènec va fer de mestressa de cerimònies i de fil conductor al llarg de tota la vetllada, que es va allargar des de quarts de 7 fins les 8 del vespre.

50 anys de la Fundació Vicente Ferrer

Abans, però, la conductora de l’acte va escenificar l’efemèride que se celebrava, els 50 anys de la Fundació Vicente Ferrer complerts al 2019. Vicente Ferrer va arribar a l’Índia com a missioner jesuïta l’any 1952, i el seu posicionament al costat dels jornalers i dels més pobres li va costar que fos expulsat del país l’any 1968. Va tornar l’any següent de la mà de la primera ministra Indira Gandhi, i es va establir a Anantapur, una tasca i un treball en què ara l’han rellevat la seva dona, l’Anna, i el seu fill, Moncho Ferrer.

Durant tot aquest temps, s’ha estat treballant per la conquesta dels drets i el desenvolupament sostenible de l’Índia rural. L’anomenada Revolució Silenciosa que va encapçalar Vicente Ferrer ha permès transformar les vides de prop de 3 milions de persones, gràcies a la solidaritat de més de 140.000 col·laboradors i col·laboradores.

Projecte Solidari a l’Índia Rural presentat pel director a l’estat espanyol

Precisament el primer nen que va apadrinar Vicente Ferrer, Lancy Doddem, va assistir a la Gala Benèfica del passat diumenge a Blanes per agrair a tothom la seva solidaritat al haver aportat el seu granet de sorra. Doddem, que actualment és el director de la fundació a l’estat espanyol, va explicar el projecte al qual es destinen els fons econòmics recaptats: ajudar a què una família de l’Índia Rural en extrema pobresa pugui disposar d’un habitatge familiar en condicions.

El lloc on viuran es registrarà a nom de la dona o d’un membre familiar amb discapacitat, perquè això a l’Índia Rural això suposa un millor nivell de seguretat per a la dona i les nenes. Actualment l’Índia ocupa el quart lloc al món quant a perillositat per a la dones, que pateixen múltiples discriminacions: per ser dona, per la casta, per tenir algun tipus de discapacitat o per la seva condició de salut.

Les famílies de les castes més baixes en extrema pobresa viuen en barraques fetes de fang i palla. Per això, una casa ofereix refugi, benestar, descans, salut i –sobretot- autoestima i dignitat. Fins al moment, ja s’ha pogut allotjar a unes 80.000 famílies, en una tasca que no s’ha de deixar de treballar.

Lancy Doddem va encapçalar el torn de parlaments a la mitja part de la Gala Benèfica, on també van participar l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, i el president de la secció local de la Fundació VF en aquest municipi, Tomàs Romero. Tots tres van fer seva la frase de Vicente Ferrer: “Per eradicar la pobresa es necessiten moltes mans. Jo només en tinc dues”, i van agrair el recolzament mostrat per tothom.

Actuacions de música i dansa a la Gala Benèfica de la Fundació VF

A banda de les intervencions de Mercè Domènec, la Gala també va comptar amb la participació artística del grup ‘Sue & Sounds 80’. La banda, formada per la Susanna i en Jordi, va oferir cançons de Roxette i Queen comptant amb la poderosa veu de la cantant i embolcallada amb una vibrant guitarra en directe, acompanyats per l’enregistrament de la resta d’instruments.

Una altra aportació musical, la que va tancar la vetllada, va anar a càrrec de la cantant blanenca CrisTINA, que es posa en la pell de la llegendària i poderosa veu de Tina Turner. No tan sols caracteritzada com ella: també imitava els seus moviments i gestos, acompanyada de dues sincronitzades coristes i, en el número final, d’un cor de gospell.

L’altra ingredient artístic el van aportar les noies de Najma Dansa, principalment amb balls de Bollywood i danses orientals. La intervenció més especial va ser la cinquena, el solo que va fer la ballarina Júlia, que va fer una artística fusió de ball contemporani i oriental.

Als 1.550 € recaptats en la Gala Benèfica caldrà afegir-li encara les donacions de Fila Zero que s’han fet fins ara al compte corrent. Encara se’n poden continuar aportant, ja que es deixarà obert fins al 31 de desembre, per si algú s’hi anima els propers dies: ES30 2100 3331 96 2200096273 La Caixa, indicant el concepte ‘GALA BLANES’.