Banyoles. Banyoles dona el tret de sortida a les activitats de Nadal amb l’encesa de l’enllumenat

Banyoles donarà el tret de sortida aquest proper dijous a les activitats de Nadal amb la tradicional encesa de l’enllumenat nadalenc. La il·luminació s’ha renovat i s’estrenarà un arc de llum i un nou muntatge a la plaça Major. L’acte d’encesa de la il·luminació de Nadal incorporarà un innovador espectacle de llums elaborat per la Universitat de Girona i al màpping elaborat pels centres de secundària de Banyoles s’hi sumaran també representants de la Taula de la Discapacitat del Pla de l’Estany, coincidint amb el Dia Internacional de la Discapacitat. Serà aquest dijous a partir de les 7 de la tarda.

La principal novetat d’aquesta edició serà la renovació de tots els elements que formen part de la il·luminació de Nadal de Banyoles. Totes les activitats organitzades per l’Ajuntament i l’associació Banyoles Comerç i Turisme es faran sota la marca ‘Banyoles és Nadal’ amb l’objectiu de “crear una marca pròpia de Banyoles per reivindicar les activitats i propostes que es fan a la ciutat durant aquestes festes”, segons ha destacat la regidora de Promoció Econòmica, Anna Tarafa.

De l’enllumenat nadalenc, destacarà el muntatge que es podrà veure a la Plaça Major on es recrearà un cel estrellat, amb unes bombetes gegants, que acompanyarà els veïns i veïnes durant les festes de Nadal i Reis. També una de les novetats importants serà la instal·lació d’un arc transitable amb sensor a la plaça Doctor Rovira on els veïns i veïnes podran fer-se fotografies. La regidora de Promoció Econòmica Anna Tarafa ha destacat que “amb aquest arc volem crear un espai on els banyolins i banyolines puguin interactuar”.

Pel que fa a la resta de la il·luminació nadalenca, seguirà la línia dels darrers anys amb estrelles, cercles o boles repartits per diferents punts de la ciutat i donant protagonisme als colors blau i blanc. La il·luminació nadalenca s’instal·la a la plaça Major i als carrers Àngel Guimerà, Major, Mercadal, Girona, Hospital, Canal, Porta Turers, Jacint Verdaguer, Santa Maria i Llibertat; a l’Avinguda Països Catalans, al Passeig de la Indústria i a les places Catalunya, Sant Pere, Rocacorba, Rodes i Pere Plantés, així com a una de les rotondes de l’Avinguda de la Farga.

Tota la il·luminació de Nadal serà tipus LED, després que fa sis anys se substituís l’enllumenat incandescent. Pel que fa a l’horari d’encesa dels llums de Nadal, es mantindrà la reducció de l’horari de l’encesa, seguint les recomanacions de la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic per reduir la contaminació lumínica i afavorir l’estalvi d’energia. En aquest sentit, la il·luminació nadalenca s’obrirà de 2/4 de 6 de la tarda a les 10 de la nit a partir d’aquest dijous fins al 22 de desembre; i del 23 de desembre al 6 de gener de 2/4 de 6 de la tarda a les 12 de la nit.

Encesa llums de Nadal

L’acte d’encesa de l’enllumenat nadalenc es farà aquest proper dijous 5 de desembre a les 7 de la tarda a la plaça Major. Com a novetat, abans de l’encesa de la il·luminació nadalenca, es podrà veure un innovador espectacle de llum i colors a càrrec del Departament d’Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Automàtica de la Universitat de Girona. A través d’unes tires de llums leds que es col·locaran a la plaça Major es crearan diferents efectes visuals.

A continuació es projectarà un màpping dissenyat per alumnes d’instituts de Banyoles. 150 alumnes de secundària dels instituts Pla de l’Estany, Pere Alsius, Josep Brugulat i Casa Nostra s’han inspirat en el lema ‘Banyoles és Nadal’ per elaborar el màpping, amb el suport del professor de la Universitat de Girona, Miquel Rustullet. Aquest any, i coincidint amb el Dia Internacional de la Discapacitat, que se celebra avui dimarts 3 de desembre, la Taula de la Discapacitat del Pla de l’Estany participarà també en el màpping amb un disseny elaborat per usuaris de la Fundació Estany. A més, usuaris de l’entitat col·laboraran també en la xocolatada que se servirà a continuació per celebrar l’obertura de l’enllumenat.

Per primera vegada, la xocolatada comptarà amb xocolata i melindros sense gluten per a persones celíaques o amb intolerància. A més, també se servirà la xocolata en gots de paper amb l’objectiu de promoure la reducció de residus de plàstic.

L’encesa de llums de Nadal comptarà també amb la tradicional cantada de nadales a càrrec de l’Agrupació Coral Veus de l’Estany.

L’acte està organitzat per l’Ajuntament de Banyoles amb la col·laboració de l’Associació Banyoles Comerç i Turisme, l’Agrupació Coral de Banyoles - Veus de l’Estany, l’Associació del Casal de la Gent Gran de Banyoles, Xocolata Torras, Supermercat Bonpreu, Làctics Tramuntana, Intec Rustullet, Bar Plaça, els Instituts del Pla de l’Estany, el Departament d’Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Automàtica de la Universitat de Girona, la Fundació Estany, el Consorci de Benestar Social del Pla de l’Estany i l’Ateneu – CMEM.

1575380316AjBNY EnllumenatNadal.jpg