El president de la Diputació recorda als electes i funcionaris que no es poden acceptar regals de Nadal de particulars o entitats

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha adreçat un missatge aquest matí, a tot el personal de la institució, recordant que no es poden acceptar “regals, donacions de particulars o tractes avantatjosos de cap classe, de particulars i d’entitats públiques o privades, fora d’aquells regals de cortesia que sense depassar les quantitats i usos habituals, socials o protocol·laris li siguin lliurats”.

Talarn, a través d’una comunicació als diputats, assessors, directius públics i funcionaris, recorda que el Ple de la Diputació de Lleida, per unanimitat, va aprovar el 21 de juny de 2018 el ‘Codi de conducta dels alts càrrecs de la Diputació de Lleida i els seus organismes autònoms’, un codi que estableix, entre d’altres qüestions, com no provocar conflicte d’interessos. Si el valor de l’obsequi supera els 100 euros, tal i com especifica el codi, “s’haurà de retornar o lliurar a l’àrea de Presidència de la Diputació, que n’establirà l’ús que se’n farà , i que ho publicarà al portal de transparència especificant el bé o regal, l’entitat o particular que l’ha lliurat i la seva destinació final”.

En la seva comunicació, el president de la Diputació fa esment que “ara que s’acosten els dies de Nadal, època en què per tradició es fan regals i obsequis” cal tenir present que la màxima de l’equip de govern és la defensa dels interessos generals sempre exercits d’acord amb criteris ètics i de bon govern”.

El passat 11 d’octubre, l’equip de govern de la Diputació de Lleida ja es va comprometre a donar tots els obsequis que rebi en forma d’aliments a la Fundació Banc dels Aliments de les comarques de Lleida.

1575312826Banc_dels_Aliments03.JPG