Blanes. Blanes recull 1.500 Kg de residus en una Jornada de Neteja Ciutadana a la Penya dels Padrets

Han participat una 50ena de ciutadans, majoritàriament veïns i veïnes de Sa Massaneda i d’altres barris de la vila, en una nova iniciativa de participació per contribuir amb el medi ambient

Avui al matí ha tingut lloc a Blanes una experiència participativa de medi ambient en la línia de la que ja es va fer ara fa un mes, el 3 de novembre: la campanya ‘Mou-te pel Mar’. En aquest cas, emulant aquest lema, es podria dir que una cinquantena de persones s’han mogut avui per Blanes en una jornada que tenia per objectiu recollir els residus que hi havia a la Penya d’Els Padrets, situada al cèntric barri de Sa Massaneda.

Organitzada per l’Àrea de Neteja i Residus de l’Ajuntament de Blanes, aquests darrers dies s’han estat fent diverses reunions a Sa Massaneda, recollint l’interès mostrar per la ciutadania en participar en aquesta jornada  participativa. Perquè poguessin fer la feina en les millors condicions possibles, se’ls ha lliurat uns guants i bosses de grans dimensions, així com d’altre material de neteja necessari.

Al llarg de prop de dues hores, els voluntaris i voluntàries –majoritàriament gent del barri, però també d’altres veïnats de la vila- s’han desplegat per tota la penya en l’operatiu, que ha transcorregut d’una manera animada i festiva. També han participat l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa; i la tinenta d’alcalde de Neteja i Residus, Rosa Aladern, així com d’altres regidors i regidores de l’Ajuntament.

Abans de començar la neteja, s’ha fet una breu explicació de l’operatiu. Allí diversos caps tècnics han alliçonat als voluntaris i voluntàries com procedir i s’han distribuït els equips de treball per no duplicar la feina. Els han capitanejat la tècnica de Residus de l’Ajuntament, Lara Salmeron; el cap de Protecció Civil, Josep Lluís Pouy, i el director de l’Arxiu Municipal de Blanes, Toni Reyes, ja que sota a la penya hi ha un jaciment romà que properament serà explorat i estudiat.

1.500 Kg de residus recollits en la jornada de neteja ciutadana

Al final de la jornada s’han recollit més de 1.500 kg de residus. Majoritàriament es tractava de mobles i estris abandonats de gran volum: fins i tot hi havia restes d’un sofà, matalassos i cadires. Bona part s’amuntegaven al cim de la penya, a l’antic dipòsit d’aigua circular conegut popularment com ‘la banyera’, que es feia servir per regar el jardí que antigament hi havia aquí.

D’altres deixalles que s’han recollit són restes d’aquelles que, lamentablement, proliferen arreu dels nuclis poblacionals, en pobles i ciutats: llaunes, ampolles pots embolcalls de llaminadures, etc. Finalment, la neteja no ha requerit un gran desplegament, ja que els treballs de desbrossament que es van fer la setmana passada van propiciar que també es recollís bona part de les deixalles que hi havia disseminades.

Com sol ser habitual cada vegada que es fa una jornada de neteja al mar o en espais verds, els voluntaris i voluntàries se solen trobar amb deixalles prou singulars. Avui destacava una motocicleta partida en diversos trossos, una serra de mà de petites dimensions, una tenda de campanya, i una motxilla del Club Súper 3 plena d’objectes.

Ajuda d’un bomber fora de servei i suport Policia Local

Especialment valuosa ha estat la tasca que ha protagonitzat un bomber fora de servei que participava en la neteja. Proveït de material d’escalada, s’ha despenjat pels talussos més perillosos d’accedir-hi al voltant de la penya, coordinant-se amb el cap de Protecció Civil. Amb l’ajut de diverses persones, ha hissat majoritàriament matalassos, així com restes de cadires i altre tipus de material.

D’altra banda, s’ha desplaçat una patrulla de la Policia Local de Blanes per recollir una bicicleta gens deteriorada, que semblava força nova. S’ha sospitat que podria haver estat producte d’algun robatori, o bé que s’havia llençat a l’interior del tancat de la Penya dels Padrets per fer alguna bretolada. Per això s’ha optat per informar-ho al cos de seguretat perquè se l’emportessin.

Al terme de la jornada, que ha acabat pels volts de quarts d’una del migdia, s’ha regalat als voluntaris i voluntaris una bossa de cotó reutilitzable per anar a comprar o per a d’altres usos, amb el lema de la neteja ciutadana que es va fer el passat 3 de novembre: ‘Mou-te pel Mar’. Abans, tothom ha ajudat a carregar el camió de l’empresa del servei de neteja i recollida de residus ‘Nora’, que s’ha endut les deixalles al seu destí de reciclatge.

1575232685Jornada Neteja Els Padrets (29).JPG
1575232685Jornada Neteja Els Padrets (47).JPG