Calonge. Calonge i Sant Antoni dóna suport al dret a morir dignament

El Ple de l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni va aprovar ahir per unanimitat una moció en suport al dret a morir dignament. La moció, presentada pel grup municipal d’ERC, va tenir el suport de la resta de formacions amb representació municipal (Junts, PSC, Avancem, Republicans, CUP i PP). La moció té entre els seus objectius conscienciar sobre el dret a una mort digna, facilitar que els ciutadans registrin el Document de Voluntats Anticipades (DVA) i que els treballadors i treballadores municipals es formin en aquest àmbit.

La moció destaca, entre d’altres, la necessitat de continuar mantenint l’assistència de Programes d’Atenció Domiciliària i Equips de Suport (PADES), així com reforçar i millorar els serveis de pal·liatius domiciliaris al municipi amb l’augment de servei d’atenció a domicili (SAD), en cas que sigui necessari, per a les persones ateses pels equips de PADES.

La moció en suport al dret a morir dignament aprovada ahir acorda també donar suport a la proposta del Parlament de Catalunya al Congrés dels Diputats sobre la despenalització de l’eutanàsia i el suïcidi mèdicament assistit, i insta el Govern a complir el més abans possible amb els acords del Parlament recollits a la Moció 91/XI de 26 de gener de 2017.

L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni també assumeix la responsabilitat de dotar d’informació i formació als treballadors i treballadores municipals sobre els drets de la ciutadania al final de la vida i el DVA. En aquest sentit també s'inclourà l’associació DMD Catalunya - entitat sense ànim de lucre que defensa la llibertat de tota persona a decidir el moment i la manera de finalitzar la seva vida- en consells sectorials o d’altres òrgans de col·laboració que corresponguin i donar-los suport per treballar amb els centres educatius per potenciar activitats de reflexió entorn al dret a una mort digna.

Finalment, la moció estableix un acord de col·laboració per al desenvolupament dels punts anteriors que asseguri la divulgació entre la població i la formació necessària entre el personal municipal. En aquest sentit, es donarà visibilitat i suport als actes que porti a terme DMD-Cat a Calonge i Sant Antoni.

Mocions en contra del tall de subministrament elèctric a persones vulnerables i per l’eliminació de la violència contra la dona

El Ple també va aprovar ahir per unanimitat la moció pel dia internacional per l’eliminació de la violència contra les dones, presentada pel grup del Partit Popular. Aquesta moció expressa la solidaritat amb les víctimes i famílies, i reafirma el compromís amb la igualtat real entre dones i homes i l’eliminació de tota violència exercida envers les dones, a l’hora que exigeix el compliment efectiu del Pacte d’Estat contra la violència de gènere per part de totes les administracions implicades.

Entre les mocions presentades en el Ple d’ahir destaca també l’aprovació del document presentat per la CUP en suport a la Llei 24/2015 i contra el possible tall de subministrament elèctric, per part d'Endesa i altres companyies, a persones i famílies en situació de vulnerabilitat. Aquesta moció es va aprovar amb 5 vots favorables (CUP i Junts), 11 abstencions (ERC, Avancem, PSC, Republicans) i un vot contrari (PP) i acorda seguir instant i donant suport al Govern de la Generalitat a exercir el lideratge polític en la defensa dels drets energètics, especialment dels i les ciutadanes més vulnerables, treballant de manera transversal per fer complir la llei. La moció també exigeix la condonació, per part d’Endesa i les empreses subministradores, de la totalitat del deute acumulat per les famílies i persones protegides per la Llei 24/2015, des de l'any 2015 i proposa que des de l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni es faci ús de totes les vies sancionadores escaients de manera ferma i inequívoca, en cas que les subministradores elèctriques realitzin talls de subministrament a llars o famílies no permesos per la Llei 24/2015. La moció també proposa promoure un model energètic més sobirà, que tendeixi a la gestió pública i lliure dels interessos de les grans multinacionals.

1575040133DSC_8102.JPG