Blanes. 71 persones participen a Blanes en la 22a Campanya del Voluntariat per la Llengua per compartir el català

La Sala de Plens de l’Ajuntament de Blanes va allotjar el vespre d’aquest passat dijous la presentació de la 22a Campanya del Voluntariat per la Llengua, una experiència que en aquest municipi on comença la Costa Brava és especialment exitosa. L’organitza el consistori blanenc a través de l’Oficina de Català del CNL, i en aquesta vintena edició ha tornat a ser un èxit de convocatòria.

Un total de 71 persones participaran en la campanya: 37 aprenents i 34 voluntaris i voluntàries. S’han creat 34 parelles lingüístiques, tres de les quals són trios. Pel que fa a les respectives procedències dels alumnes que volen perfeccionar la seva parla, la major part, un 29%, són de Senegal, Xile i l’estat espanyol; un 13’5% són d’Uruguai; un 8’1% de Veneçuela; un 5’4% d’Hondures; i un altre 5’4% de Polònia i Colòmbia. La resta són de Romania, Marroc i Nigèria.

Els compromisos que adquireixen les Parelles Lingüístiques és practicar el català en converses informals almenys una hora a la setmana durant 10 setmanes al lloc que vulguin i quan els vagi millor als components dels duets o trios. El programa és molt lliure i molt flexible, i es complementa amb activitats paral·leles: a finals de novembre faran un viatge a Barcelona que inclourà conèixer La Pedrera, i al març visitaran el Gran Teatre del Liceu, on gaudiran d’un tasteig de clàssics de l’Òpera.

16 anys d’experiència de la Campanya Voluntariat per la Llengua

La presentació la van encapçalar l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, la tinent d’alcalde de l’Àrea de Normalització Lingüística, Marina Vall-Llosada, i la responsable del programa del Voluntariat per la Llengua de Girona, Montserrat Deulofeu. L’acte el va conduir i presentar la directora de l’Oficina de Català de Blanes, Elisa Sola, qui va valorar positivament l’excel·lent trajectòria de la campanya durant els 15 anys d’experiència amb què ja compta.

L’alcalde de Blanes, va destacar positivament l’altruisme dels voluntaris i voluntàries per la llengua, així com l’afany per perfeccionar una llengua que els és aliena als qui s’apunten a la campanya com a aprenents. Per això, Àngel Canosa va agrair tant a l’Oficina de Català per a l’organització de 16 anys de campanyes, així com als qui n’han format part en alguna edició per la seva perseverança.

Més de 3.000 persones han participat en la campanya a Blanes

Per la seva banda, la tinent d’alcalde de l’Àrea de Normalització Lingüística, Marina Vall-Llosada, també es va pronunciar en aquest mateix sentit, encoratjant a totes les persones –aprenentes i voluntàries- a gaudir de l’experiència. De fet, la regidora també és voluntària lingüística, i va avançar la positiva valoració que en fa, tant com a responsable política com a nivell personal.

El torn de parlaments el va tancar la responsable del programa Voluntaris per la Llengua de Girona, Montserrat Deulofeu, va elogiar la feina que des de fa 30 anys s’està fent des de l’Oficina de Català de Blanes. En aquesta ciutat es va posar en marxa la campanya del voluntariat per la llengua fa 16 anys, al 2004, i durant tots aquests anys s’han mobilitat 3.000 persones, una xifra molt representativa de la vitalitat d’aquest municipi en relació a les 100.000 persones que sumen totes les poblacions d’arreu de Catalunya.

Conversa amb voluntaris i aprenents i Actuació d’”Essential Feel”

Abans que s’arribés al quid de la qüestió, la presentació de les parelles lingüístiques d’aquesta 22 edició, l’acte va continuar amb una conversa protagonitzada per voluntaris i voluntàries, així com els i les aprenentes que hi ha hagut en anteriors edicions. Se’n van encarregar de conduir la taula rodona dues de les professores de l’Oficina de Català de Blanes, la Gemma i l’Eulàlia.

Finalment, després que tothom ja es va haver conegut i intercanviat les dades de contacte, va venir la cirereta del pastís de l’acte de presentació. La cloenda va comptar amb l’actuació musical del grup Essential Feel, un grup professional que va venir a Blanes i va amenitzar la vetllada de manera altruista. És un trio especialitzat en música i bossa nova, tot i que ahir va versionar diversos clàssics catalans, com per exemple País Petit o Vestida de Blanc. Van conduir al públic a través d’un viatge ple d’emocions amb un llenguatge i estil propis, seduint-los amb la seva versatilitat.

1574422579Parelles Voluntariat per la Llengua (9).JPG
1574422579Benvinguda Alcalde (3).JPG