Blanes. El SAI de Blanes LGBTI+, Servei d’Atenció Integral a la diversitat, organitza un concurs per escollir logotip

Aquest mes de novembre s’ha obert la convocatòria d’un concurs que, més enllà d’aconseguir el seu objectiu explícit, també vol fomentar alhora la participació i la consciència social del servei que el promou. Es tracta d’un certamen per seleccionar un logotip que a partir d’ara pugui identificar de manera més personalitzada el SAI Blanes, el Servei d’Atenció Integral a la Diversitat d’aquest municipi, que pertany a Acció Social de l’Ajuntament de Blanes.

Per això, s’ha obert al major ventall possible de participants: totes les persones residents a Catalunya majors de 14 anys, que s’han de presentar de forma individual i amb una única proposta. Els dissenys han de ser inèdits i originals i no poden haver estar ni premiats ni publicats amb anterioritat. L’interès és que sigui un material inèdit, creat exclusivament com a mitjà de visualització i comunicació d’aquest servei.

La temàtica de la proposta és prou concreta: ha de ser la relació en matèria LGBTI+ i Xarxa SAI de la Direcció d’Igualtat de Catalunya, i ha de portar el text de ‘SAI Blanes’. En aquest darrer sentit, la regidora d’Acció Social i Igualtat, Marian Anguita, destaca: “L’objectiu prioritari a l’hora d’organitzar el concurs ha estat poder personalitzar l’atenció que donem a Blanes, ja que ara estem utilitzant el logotip genèric de la xarxa SAI, no en tenim un de propi”.

Termini per presentar propostes: 13 de desembre

El termini per presentar propostes s’esgotarà el divendres 13 de desembre d’enguany, i la proclamació pública del veredicte amb el guanyador o guanyadora, així com el lliurament del premi, tindrà lloc el dimecres 18 de desembre a les 4 de la tarda a l’Ajuntament de Blanes. El premi consisteix en dues entrades per assistir a l’espectacle ‘Magia Comedy’, de Gerard Borrell, que tindrà lloc el diumenge 29 de desembre al Teatre de Blanes.

Tota la informació està inclosa a l’enllaç del web del departament responsable de la gestió del concurs: l’Àrea d’Acció Social: https://www.blanes.cat/acciosocial, i tots els logotips presentats s’exposaran públicament entre els mesos de gener i març de 2020 en alguna dependència pública de l’Ajuntament de Blanes. El jurat està format per nou membres, que representen de manera transversal diverses sensibilitats al voltant tant de la temàtica com de l’objecte del concurs.

D’altra banda, respecte la fórmula que s’ha triat per tenir un logotip propi, Marian Anguita explica: “Quan ens vàrem plantejar que necessitàvem tenir una identificació pròpia, de seguida se’ns va ocórrer que si implicàvem la ciutadania seria una manera més de fer difusió del propi servei. Podíem haver-ho fet a través dels mateixos serveis del consistori, però entenem que precisament del què es tractava d’obrir-se a tothom, fer-ho de manera més expansiva envers la societat’.

El SAI de Blanes, un servei actiu amb tan sols un any i mig de vida

Blanes va ser la primera població selvatana que va posar en marxa un SAI per defensar els drets de les persones LGTBI+, inaugurat el juny de l’any passat. En tan sols un any i mig de vida, el servei ha impulsat diverses accions, i ha començat a donar servei a un bon nombre d’usuaris i usuàries. En aquest sentit, un dels més sol·licitats és fer el canvi de nom en les Targetes Sanitàries, perquè s’adeqüi millor al gènere de les persones titulars. Fins al moment se n’han tramitat 12.

S’han atès 45 persones i, pel que fa a les accions endegades, cal remarcar les xerrades i tallers sobre diversitat sexual i de gènere amb professionals dels dos Centres d’Atenció Primària de Blanes, centres educatius, casals de la tercera edat, personal de l’Ajuntament, i al Servei de Primera Acollida, entre d’altres. També s’ha fet un Punt Lila contra la LGBTIfòbia, així com una difusió específica a l’Àrea d’Esports de l’Ajuntament per incloure la diversitat sexual i de gènere als espais.

Un dels treballs més ambiciosos és el Pla LGBTI+ actualment en procés, així com la campanya ‘Bancs per la Diversitat’, conjuntament amb l’Associació Chrysalis, que va incloure la pintada d’un banc amb els colors que identifiquen aquest moviment, i una placa amb el lema ‘No a la Transfòbia’. També és igualment remarcable la campanya de difusió endegada a totes les residències de gent gran, on s’han penjat cartells amb els lemes ‘Jo visc els meus colors’ i ‘Som diferentment iguals’.

1574373146Dia Mundial LGTBI 1.jpg
1574373146Dia Mundial LGTBI 3.jpg