Blanes. Blanes lluita pel Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones amb diverses activitats

La ciutat de Blanes és una de les que, des de fa molt temps, va tenir clar que calia lluitar per contribuir a l’erradicació d’una de les xacres socials més arrelades a l’imaginari col·lectiu: la violència masclista. És un dels primers municipis on es va posar en marxa el SIAD, el Servei d’Informació i Atenció a les Dones, i on es va impulsar el Protocol de Prevenció, Detecció i Intervenció de la violència masclista.

Per això, no és estrany que al voltant de la data del 25-N, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, el municipi on comença la Costa Brava estigui farcit d’activitats i actes per commemorar-lo, per seguir lluitant perquè arribi un dia en què no s’hagi de celebrar. Un any més, des del Servei de Polítiques d’Igualtat de l’Ajuntament de Blanes, s’han sumat esforços per organitzar un bon grapat de propostes que s’allargaran fins la primera quinzena de desembre.

Acte Institucional diumenge 24 de novembre

Un dels esdeveniments que mai no falten a la seva cita anual, coincidint amb les dates properes al 25-N, és l’Acte Institucional de l’Ajuntament de Blanes, organitzat conjuntament amb la Plataforma de Dones de Blanes, que se celebra davant l’edifici consistorial. Els darrers anys s’ha instituït que tingui lloc coincidint amb el diumenge abans o després –el què sigui més proper- al 25 de novembre. Per això, enguany es farà diumenge vinent, 24 de novembre.

Des de les 12 del migdia i fins les 2 de la tarda hi haurà instal·lada una carpa informativa i participativa al mateix Passeig de Dintre, davant l’Ajuntament. A la 1 del migdia hi haurà una concentració que culminarà amb la lectura de manifestos, comptant amb la col·laboració de l’actriu blanenca Maria Sola. També hi haurà el recital de música i poesia ‘Tres voltes rebel’, a càrrec de Tomàs Llorens, Laura Rabassa, Ona Lupiáñez i Roger Busquets.

Altres activitats amb motiu del 25-N: Tallers, Música, Poesia...

El gruix d’activitats amb motiu del 25-N es van encetar a finals de la setmana passada. L’Àrea de Joventut està fent un ‘Taller d’Autodefensa feminista’ al Casal de Joves amb dues sessions: els dies 15 i 22; i l’Àrea d’Acció Social, Igualtat i Nova Ciutadania va penjar divendres passat diverses banderoles als fanals del centre de la vila amb frases feministes i missatges contra la violència masclista.

Fa uns dies l’Associació de Dones Artesanes de Blanes va fer el Taller de Mandales ‘Teixim en Lila’. Posteriorment aquest proper dilluns, coincidint amb el 25-N, està previst que a partir de les 11 del matí facin l’acte poètic ‘Mandales per la Pau’, que consistirà en penjar les mandales confeccionades al taller davant l’Ajuntament, al Passeig de Dintre.

Per la seva banda, la Plataforma de Dones de Blanes ha organitzat divendres vinent, dia 22, l’acte poètic i musical ‘Tres voltes rebel’ al Centre Cultural Els Padrets, a partir de 2/4 de 8 del vespre. Creu Roja Joventut ha programat per dissabte, des de 2/4 de 6 fins 2/4 de 9 del vespre una carpa informativa amb el lema ‘L’amor construeix, no destrueix’. Estarà allotjada al Passeig de Mar, a l’alçada del Carrer Ample.

L’Àrea d’Acció Social, Igualtat i Nova Ciutadania ha organitzat un Curs de Prevenció de Violència Masclista en dues sessions, allotjades al Casal Cívic de Can Borell, i tant dissabte com dilluns, 23 i 25 de novembre, instal·larà una carpa informativa i participativa al Passeig de Mar, a l’alçada del Carrer Ample. La carpa estarà en funcionament tots dos dies al matí: des de les 10 i fins les 2 del migdia.

Recta final dels actes a partir de la setmana vinent i fins desembre

El mateix departament municipal també ha organitzat un taller gratuït que es farà en una sola sessió. Tindrà lloc el dimarts 26 de novembre, des de les 7 del vespre fins les 9 de la nit, a la Sala de Plens de l’Ajuntament. Tres dies més tard, el divendres 29, l’Assemblea Antipatriarcal Sa Pedra Foguera farà un Cinefòrum i un  monòleg amb el títol ‘No solo duelen los golpes’, de Pamela Palenciano. La vetllada començarà a les 7 de la tarda al Casal de Joves.

Per últim, l’Associació Col·lectiu ‘Dona Terra’ ha programat dues activitats pel mes vinent, més concretament el diumenge 15 de desembre. Al matí, des d’1/4 de 12 fins ¼ de 2 es farà el conte amb cançons ‘Dona sense mans’ al Casal Cívic Benet Ribas de la Plaça d’Espanya; i a la tarda, des de les 4 fins les 8 del vespre, el Taller per a Dones ‘La meva pròpia veu’, a la Seu de Dona Terra, Carrer de l’Or 2, bis.

1574180779Dia Internacional 15.jpg
1574180779Dia Internacional 25.jpg