Blanes. Blanes celebra la Setmana Europea de la Prevenció de Residus amb un arbre interactiu sobre el reciclatge

Aquest matí s’ha instal·lat al Passeig de Dintre, davant l’Ajuntament de Blanes, l’’Arbre Interactiu”, una de les activitats incloses dins el programa de la ‘Setmana Europea de la Prevenció de Residus’ que culminarà divendres vinent. El seu objectiu és que, tothom qui vulgui, hi pengi missatges en forma de pòsits sobre com reduir residus i lluitar contra l’incivisme, o bé relacionats amb d’altres temes relacionats amb aquest àmbit.

Per facilitar la feina a tothom, hi ha educadors i educadores que ajuden la ciutadania a escriure els missatges, orientant-los sobre quins temes poden esmentar-hi. Es podrà participar des d’avui dilluns fins divendres vinent, 22 de novembre, al matí de 10 a 14 h i a la tarda de 16’30 a 19 h. L’arbre ha estat elaborat amb fusta per les Brigades Municipals, mesura 2 metres d’alçada i és prou gran i vistós perquè cridi l’atenció de tothom qui passa davant l’edifici consistorial.

Des que s’ha instal·lat a primera hora del matí, ja han estat força els ciutadans que s’hi ha adreçat per penjar els primers missatges amb pòsits multicolors. A banda de les mateixes treballadores del departament, també s’hi ha adreçat l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, i la tinenta d’alcalde d’Enginyeria i Residus, Rosa Aladern, entre d’altres.

Èxit del ‘Taller de Bossarretes’ amb roba reciclada

A Blanes la ‘Setmana Europea de la Prevenció de Residus’ es va encetar dissabte passat amb un ‘Taller de Bossarretes’ que es va allotjar durant el matí al Passeig de Mar. Presentat amb el lema ‘Remuda’t amb la Roba Vella’, es tractava de donar un segon ús a la roba ja usada, reconvertir en una altra peça els articles que es van posar a l’abast de tothom, o bé els que portaven els participants.

Una trentena de persones van assistir al taller, que es va instal·lar al Banc dels Músics del Passeig de Mar des de les 10 del matí fins a quarts de 3 de la tarda, allargant l’horari que inicialment s’havia previst per la gran participació que s’hi va concentrar. En general, hi havia gent jove i de mitjana edat –majoritàriament dones, però també homes-, així com nenes que van aprofitar l’ocasió per confeccionar bosses de mà i motxilletes amb cordons.

Ho van fer cosint a mà, però també aprofitant tres màquines de cosir que hi havia a la seva disposició, així com monitores que van ajudar força a l’hora de dirigir l’operatiu i fer suggeriments respecte com resoldre els dubtes que van sorgir. El bon temps que va fer dissabte al matí, així com el bon ambient que hi havia entre els participants van propiciar que la jornada fos una excusa per passar a l’hora una estona entretinguda, contribuint a l’hora amb el medi ambient.

Els actes organitzats a Blanes amb motiu de la ‘Setmana Europea de la Prevenció de Residus’ també inclouen una tercera activitat que, en aquest cas, s’ha programat per aquest proper dijous 21 de novembre. Es tracta d’una xerrada divulgativa que s’allotjarà a 2/4 de 8 del vespre al Centre Cultural Els Padrets, al barri de Sa Massaneda. L’educadora ambiental, Raquel Texidó, parlarà sobre diverses situacions en què ens podem trobar a diari relacionades amb els residus, el reciclatge i el civisme, moderant un debat entre els participants i trobant solucions pràctiques a diferents problemàtiques.

1574100336Arbre Interactiu Reciclatge - Alcalde (1).JPG
1574100336Arbre Interactiu Reciclatge (7).JPG