Blanes. Blanes recull 1.540 € a l’espectacle solidari ‘16a Dansa per la Marató’ a benefici del programa benèfic de TV3

La primera activitat que s’ha fet enguany a Blanes per recaptar fons a benefici de ‘La Marató’ de TV3 i Catalunya Ràdio ha demostrat una vegada més l’èxit que té aquesta experiència a Blanes, veterana de fa una pila d’anys. En aquesta ocasió ha estat ja la ‘16a Dansa per la Marató’, que ha recollit un total de 1.540 € a través de l’espectacle que va tenir lloc dissabte passat al Teatre de Blanes.

L’organitza des de principis del nou mil·lenni l’Escola de Dansa Daina amb el suport de l’Ajuntament de Blanes i la col·laboració de diversos centres i entitats de dansa tant d’aquest municipi com de Lloret. Van haver-hi 32 intervencions, amb sengles actuacions a càrrec dels ballarins i ballarines d’Elancé, l’Associació de Veïns de la Carretera de Lloret-La Pedrera, l’Esbart Joaquim Ruyra, l’Escola de Dansa Daina, el Centre de Dansa Almudena Santiesteban, l’Escola de Ball Acadya, l’Escola de Dansa Sara Díaz, i l’Escola de Dansa Alira.

Abans que comencés l’espectacle, es va fer un agraïment en especial a les representants de totes aquestes entitats, que van pujar dalt l’escenari acompanyades de Teresa Gimeno i Alba Puigdomènech, de l’Escola de Dansa Daina i ànimes motores de ‘Dansa per la Marató’. Tanmateix, un cop acabada la intensa vetllada de dansa, van pujar dalt l’escenari tots els ballarins i ballarines que van voler per a la salutació final.

Properes activitats a Blanes amb motiu de ‘La Marató’

El programa especial benèfic ‘La Marató’ de TV3 i Catalunya Ràdio tindrà lloc d’aquí a un mes, el 15 de desembre, i enguany està dedicat a les malalties minoritàries sota el lema ‘Minories que fan una majoria’. A Blanes, com és habitual, hi ha diverses entitats que, igual que l’Escola de Dansa Daina, també han organitzat activitats per ajudar a recaptar fons econòmics per aquesta finalitats solidàries.

La propera activitat tindrà lloc el diumenge 1 de desembre, i l’organitza l’ABBC, l’Associació de Botiguers de Blanes Centre. Des de les 11 del matí fins les 2 de la tarda es farà una sessió de Quina de Nadal a l’aire lliure, al Banc dels Músics del Passeig de Mar. D’altra banda, l’ABBC també muntarà una parada de llibres de segona mà el diumenge 15 de desembre, coincidint amb La Marató. S’instal·larà a la confluència del Passeig de Mar amb el Carrer Ample, i estarà oberta tot el dia.

La següent activitat durarà diversos dies: s’encetarà el 2 de desembre i s’allargarà fins que es faci ‘La Marató’. Es tracta de ‘Llibres que curen’, material fora de catàleg que es pot comprar al preu d’1 € cadascun a la Biblioteca Comarcal de Blanes en l’horari i dies d’habitual funcionament. Les dues següents cites seran el divendres 13 de desembre: l’Escola i l’AMPA Sa Forcanera fan la VI Marxa per la Marató; i l’Escola Mossèn Joan Batlle la 5a Marxa d’Orientació Nocturna Familiar.

El dissabte 14 l’Agrupació Fotogràfica i Cinematogràfica de Blanes (AFIC) ofereix la possibilitat de fer-se instantànies nadalenques, individuals o familiars al seu estudi per utilitzar-ho com a postal de Nadal. I ja per últim, el diumenge 15, coincidint amb el mateix dia de la marató, hi ha dues activitats més: el Col·legi Santa Maria farà una ‘Matinal de Jocs’ al Passeig de Mar; i la Fundació Privada Carl Faust Visites al Jardí Botànic Marimurtra.

1573896211Representants de totes les escoles i entitats.JPG