Blanes. Blanes s’adhereix a la Setmana Europea de Prevenció de Residus amb un taller per reciclar roba i altres accions

Des de fa molt temps Blanes s’ha sumat any rere any a la celebració de la ‘Setmana Europea de la Prevenció de Residus’ amb activitats que tenen com a principal objectiu que la ciutadania participi en experiències de reciclatge. En aquesta nova edició, la campanya s’allargarà del 16 al 24 de novembre, i fomenta accions sostenibles per reduir els residus arreu d’Europa.

L’Ajuntament de Blanes s’ha adherit una vegada més més a l’experiència, que també compta amb el suport del Consell Comarcal de la Selva, i la complicitat de diversos consistoris selvatans que també allotjaran esdeveniments. Es tracta d’un reguitzell d’idees creatives que volen complir amb l’objectiu que mena la ‘Setmana Europea de Prevenció de Residus’: donar a conèixer estratègies de reducció de residus amb exemples concrets i que serveixen de molt de profit a la ciutadania.

‘Taller de Bossarretes’ dissabte al matí

A Blanes s’han organitzat tres activitats que tindran lloc dissabte vinent, dia 16, i del 18 al 22 de novembre, coincidint amb el mateix període de la Setmana Europea. La primera acció es farà el proper dissabte, 16 de novembre, i es presenta sota el lema ‘Remuda’t amb la Roba Vella’. Es tracta d’un ‘Taller de Bossarretes’, que s’allotjarà al Banc dels Músics del Passeig de Mar dissabte de 10 a 13 h, per confeccionar una bossa de mà amb camises, texans, samarretes i roba ja usada.

L’objectiu és donar un segon ús a la roba vella, reconvertir en una altra peça els articles que hi haurà a l’abast de qui participi, o bé els que ja hi haurà a la seva disposició per practicar-ho. El Taller és totalment gratuït, i per poder confeccionar les bosses o bé altres tipus d’articles de roba, hi haurà màquines de cosir, així com monitores que ajudaran en la confecció.

‘L’arbre interactiu amb propostes de reciclatge’ del 18 al 22 de novembre

La segona acció que es farà a Blanes tindrà lloc des del dilluns 18 fins al divendres 22 de novembre. Es tracta de l’”Arbre Interactiu”, que estarà instal·lat davant l’Ajuntament de Blanes durant tota la setmana, de dilluns a divendres, matí i tarda. El seu objectiu és que, tothom que vulgui, hi pengi missatges en forma de pòsits sobre com reduir els residus i lluitar contra l’incivisme.

Per fer-ho, hi haurà educadors i educadores que ajudaran a la ciutadania a escriure els missatges, orientant-los sobre quins temes poden esmentar en els respectius missatges. L’arbre ha estat elaborat amb fusta per les Brigades Municipals, i mesurarà 2 metres d’alçada per 1 metre d’amplada, prou gran i vistós perquè cridi l’atenció de tothom qui passi la setmana vinent per davant de l’edifici consistorial.

Per últim, la tercera acció que s’ha preparat a Blanes amb motiu de la ‘Setmana Europea de la Prevenció de Residus’ tindrà lloc el dijous 21 de novembre a 2/4 de 8 del vespre al Centre Cultural Els Padrets. L’educadora mediambiental, Raquel Texidó, parlarà sobre ‘Tallers de Reciclatge’, amb les diferents possibilitats que tenim a casa nostra de poder reutilitzar i donar un segon ús als materials que ja ens han fet servei.

1573730921Taula Informativa 1.jpg
1573730921Taula Informativa 2.jpg