Blanes. Blanes aprova una modificació de pressupost de 2 M€ per iniciar diversos projectes d’inversions

La sessió plenària de l’Ajuntament de Blanes ha aprovat avui al vespre els dos únics punts inclosos a l’ordre del dia: el primer amb els 9 vots a favor de l’equip de govern (ERC i Blanes en Comú Podem) i els 8 vots d’abstenció de part de la oposició: PSC i JxB. El segon, en canvi, ha estat per 17 vots a favor d’aquestes quatre forces polítiques. L’objectiu ha estat poder acollir-se al PUOSC, el Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya, una línia d’inversió pel període 2020-2024. La quantitat màxima que es podrà percebre serà de 250.000 €.

Els dos punts aprovats avui són els mateixos que es van haver de deixar sobre la taula en l’anterior ple del 30 d’octubre, havent-ne hagut d’afegir un de primer per aprovar la urgència de la convocatòria. Ara, després que s’han mantingut reunions de treball prèvies amb tots els grups, s’ha pogut convocar i celebrar la sessió dins del termini per optar al PUOSC en temps i forma per presentar la documentació necessària abans que s’esgoti la data límit, el proper divendres dia 15.

L’alcalde, Àngel Canosa, s’ha mostrat satisfet que finalment es pugui començar a posar fil a l’agulla a alguns dels projectes que han de marcar l’actual mandat 2019-2023. En aquest sentit, ha remarcat “Són els primers d’un llistat de temes que considerem cabdals pel municipi, i que volem que s’endeguin durant l’actual mandat. No tan sols els què avui comencen a caminar, sinó que també n’hi ha d’altres tan esperats com la futura Prefectura de la Policia Local i Protecció Civil, o bé la Piscina Municipal, entre d’altres”.

Projecte de la Plaça 11 de Setembre i Talús al Jaciment dels Padrets

El consistori blanenc ha presentat dos projectes que sumen prop d’1’5 M€ (1.416.120 €) per optar als ajuts del PUOSC. El més costós és la primera fase del condicionament de la Plaça 11 de Setembre, al barri de Mas Enlaire, que compta amb un pressupost de 800.520 €. Prèviament, l’Ajuntament hi realitzarà diverses actuacions necessàries que inclou la redacció del projecte executiu i l’encàrrec de la direcció d’obres. Aquests treballs addicionals signifiquen uns 60.000 € d’import.

L’altre projecte presentat inclou l’estabilització del talús i el jaciment arqueològic d’Els Padrets, així com un local de serveis a la Plaça 11 de Setembre. En aquest cas, el pressupost és de 615.600 €, i prèviament l’ajuntament també realitzarà diverses actuacions que inclouen la redacció de projectes, i l’excavació de la zona del jaciment per poder determinar l’abast i l’encàrrec de direcció d’obres, uns treballs previs quantificats en uns 78.000 €.

Modificació de pressupost de més de 2 M€ per a d’altres projectes

Perquè els dos projectes puguin concórrer als ajuts que atorga el PUOSC, prèviament l’Ajuntament de Blanes ha de poder disposar de les quantitats econòmiques necessàries per executar-los, és a dir: la corresponent certificació pressupostària. Per aquest motiu, el segon punt a l’ordre del dia ha inclòs l’aprovació de la modificació de pressupost, permetent destinar recursos a altres inversions sense necessitat de formalitzar nous préstecs.

Fruit de les reunions de treball celebrades la setmana passada, i les aportacions de les diverses forces polítiques amb representació municipal, avui s’ha aprovat una modificació de pressupost de més de 2 M€ (2.043.000 €) per a diverses inversions. Es tracta d’alguns dels temes que formen part del llistat total del Pla d’Inversions per aquest mandat 2019-2023, és a dir: per  dur a terme en un futur immediat.

Avui s’ha aprovat la modificació de pressupost que permetrà iniciar quatre grans projectes. A banda dels dos ja esmentats, les dues principals novetats són els treballs preliminars per a la futura execució del projecte de remodelació de la Plaça dels Dies Feiners, amb un import de 250.000 €; així com els treballs preliminars per a una obra hidràulica i d’urbanització de superfície al barri de Mas Cremat, de 125.000 €. La resta corresponen a quatre temes relacionats amb manteniments, reparacions i rehabilitacions.

Conceptes Imports 1a Fase Plaça 11 de Setembre 1.045.000 € Treballs preliminars Plaça Dies Feiners 250.000 € Treballs preliminars Mas Cremat 125.000 € Talús i Jaciment Arqueològic d’Els Padrets 508.000 € Tanques perimetrals instal·lacions esportives 35.000 € Reparacions Cementiri Vell 45.000 € Ajuts Rehabilitació Façanes Pla de Barris 20.000 € Cessió Camp de Futbol Ca la Guidó 15.000 € Total: 2.043.000 €

Ciutadans no participa en les votacions

L’anècdota de la sessió l’han protagonitzat els tres regidors de Ciutadans que, poc abans que comencés la votació del primer tema, s’han aixecat de la taula i s’han assegut a la primera fila del públic en senyal de protesta. Els representants de C’s han continuat asseguts sense retornar al seu lloc de l’arc plenari durant el tractament del segon tema, per la qual cosa no han votat en cap de les dues qüestions.

Segons ha explicat el regidor de Ciutadans, Sergio Atalaya, el seu grup s’ha sentit insultat per l’alcalde durant l’explicació del primer punt en relació a les negociacions que s’han fet aquests darrers dies de cara al ple i les explicacions que s’estaven donant. Àngel Canosa ha qualificat l’actitud de Ciutadans com de ‘tenir poca vergonya’, en al·lusió a l’exposició de motius que ha fet un altre dels regidors de Ciutadans, Christian Ortiz.

En canvi, Sergio Atalaya ha entès que l’alcalde els havia qualificat a ells de ‘ser uns poca-vergonyes’. Per això, Sergio Atalaya li ha demanat a l’alcalde que, per una qüestió d’ordre, retirés les seves paraules o marxarien del ple. El batlle li ha demanat diverses vegades en virtut de quin article ho demanava, i finalment els tres edils de C’s s’han aixecat.

1573674510Debat segon punt 1.jpg
1573674510Vots a favor primer punt.jpg