Blanes. Blanes engega el Pla Local de Joventut, que recull les inquietuds i aportacions dels i les joves

L’Ajuntament de Blanes, a través de l’Àrea de Joventut, ja ha engegat el Pla Local de Joventut (PLJ), que va ser aprovat en sessió plenària, amb la unanimitat de totes les forces polítiques, en el ple del passat 30 d’octubre. De fet, les principals conclusions del pla ja s’han estat implementat i duent a la pràctica, seguint d’aquesta manera el què els i les mateixos /-es joves consideren més important.

En aquest sentit, una de les principals demandes que es volen resoldre a través del PLJ és tenir més present què demanen els i les joves, què volen: què els i les motiva i preocupa. En definitiva, que es valorin més les seves opinions alhora d’elaborar qualsevol estratègia o acció que els tingui a ells i elles com a públic destinatari, com a objectiu a cobrir.

Segons el regidor de Joventut, Miky Corregidor: "Després de quatre anys sense PLJ era molt important per a Blanes tenir-ho aprovat, perquè és el que defineix les polítiques de joventut que es faran durant aquest mandat”. D’altra banda, també remarca: “És un PLJ ambiciós però a la vegada realista. No volíem fer quelcom molt maco al paper però que després no poguéssim dur a la pràctica”.

Procés participatiu d’elaboració durant nou mesos

Aquesta mateixa demanda ja es va veure implementada durant el procés d’elaboració del Pla Local de Joventut, que s’ha elaborat de manera eminentment participativa. Al llarg de nou mesos s’han estat fent diverses accions involucrant els i les joves, personal tècnic de l’Ajuntament de Blanes, altres agents relacionats amb el col·lectiu juvenil, així com els i les representants polítics del consistori, tant de l’equip de govern com de l’oposició.

Aquest és un altre dels aspectes que destaca, tant de l’elaboració del pla com del seu resultat final, el regidor de Joventut: “Estem molt contents que sigui un Pla Local de Joventut que s’hagi treballat col·lectivament tant amb el jovent com amb els partits de l'oposició. D’aqueta manera, és un pla de tots i totes, perquè això garanteix que tothom treballarà en positiu per dur-lo a terme".

Des del Departament de Joventut es tenia molt clar que es tractava de poder tenir una visió el suficientment àmplia de la situació i les inquietuds dels joves de la vila, així com de les propostes que tenen respecte les necessitats detectades. El grup motor de joves ha estat el cor de tot aquest moviment, preparant les sessions participatives, fent un seguiment de la elaboració del pla, i incorporant alhora propostes de millora, aprovacions i tots els aspectes necessaris.

D’entre totes les accions, les més destacades han estat les dues jornades participatives de joves, així com els grups de discussió. Es van fer dues sessions de treball: la primera va ser la més intensa, celebrada durant tot un dissabte, amb petits grups on els i les joves havien de detectar les necessitats sobre diferents temàtiques i fer propostes al respecte. Van participar-hi una 50ena de joves i, després de la feina, la trobada es va tancar de manera molt més festiva, amb un concert que va comptar amb una molt bona presència de públic.

Pel que fa als Grups de Discussió, se’n van estructurar quatre. El primer estava format per agents relacionats per tenir present les persones que actuen més a prop d’aquest col·lectiu i veure, des dels seus respectius espais, quines necessitats te el jovent. Dos altres grups estaven formats d’una banda pels regidors i regidores de l’equip de govern, i de l’altre els grups polítics municipals a la oposició. Finalment, el quart grup de discussió el van formar tècnics i tècniques de tot l’Ajuntament.

Implementació de més activitats al Casal de Joves

Durant el mes d’octubre ja s’han implementat un bon reguitzell d’activitats organitzades per i des del jovent de Blanes, i havent assolit un excel·lent nivell de participació molt engrescador. Ara, al llarg d’aquest mes de novembre s’han organitzat noves experiències, algunes de les quals ja són un èxit abans de començar, ja que les places que requerien inscripció prèvia s’han esgotat en alguns casos, com per exemple el ‘Curs d’Introducció a la Llengua de Signes’ que s’està fent tots els dijous.

També s’està registrant una bona resposta en el Taller d’Autodefensa Feminista que s’impartirà els divendres 15 i 22 de novembre. Una altra proposta és un Curs de Teatre que s’està fent tots els dimecres a la tarda, a càrrec del grup Ralek, per a joves de 14 a 25 anys. Tothom qui tingui inquietuds interpretatives pot apuntar-se gratuïtament en el curs, que es farà els mesos de novembre i desembre. Per últim, els dijous s’impartirà un curs de Dibuix Manga, i el divendres 29 hi haurà una sessió de ‘Tastets Nocturns’.

1573477642Reunions de Treball 1.jpg
1573477642Reunions de Treball 2.jpg