Blanes. L’Oficina de Català de Blanes organitza una nova edició de la Campanya del Voluntariat per la Llengua

L’Oficina de Català de Blanes ha obert una nova edició de la campanya del Voluntariat per la Llengua, una enriquidora experiència que en aquesta vila on comença la Costa Brava ja compta amb uns exitosos antecedents.  Les inscripcions per fer-se voluntari o voluntària es podran fer fins el proper divendres 15 de novembre, a l’Oficina de Català situada a la Casa de la Cultura.

L’objectiu és aconseguir incrementar la presència del català al carrer. L’Oficina de Català compta amb molts alumnes a les aules que no el poden practicar perquè ningú no els parla en aquesta llengua i, per tant, tot i la seva voluntat de voler-lo aprendre i agafar experiència, no els és possible. En aquesta nova edició, com és habitual en cada campanya, s’hi inclouran sessions de conversa amb un aprenent o aprenenta de català, d’una hora de duració cadascuna, si bé es pot incrementar o disminuir en funció del què acorden de comú acord les ‘Parelles Lingüístiques’.

La dinàmica consisteix en això: posar en contacte una persona que està aprenent la llengua catalana amb una altra de catalanoparlant, perquè puguin senzillament practicar l’idioma en un ambient distès: passejant, prenent un cafè en un bar, assistint a un espectacle, etc. La campanya d’arrel ciutadana es va posar en marxa a Blanes l’any 2004, i des de sempre ha comptat amb molts bons resultats, els millors que s’assoleixen arreu del territori.

L’Oficina de Català ha organitzat diverses activitats paral·leles, culturals i de coneixement de l’entorn que aprecien i gaudeixen els membres de les parelles a parts iguals. L’objectiu complementari, doncs, és incentivar  la cohesió de grup. L’any 2005 el Voluntariat per la Llengua va ser reconegut per la Comissió Europea com una de les 50 millors pràctiques de reforç per a l’aprenentatge d’una llengua que s’estaven portant a terme a la Unió Europea.

1573226430Voluntariat per la Llengua 1.jpg
1573226430Voluntariat per la Llengua 4.jpg