Blanes. Blanes acull una jornada de treball del ‘Pacte Nacional per a la Interculturalitat’, per empoderar la immigració

Les dependències de l’antiga Escola SAFA, on hi ha el Servei Local d’Acollida de l’Ajuntament de Blanes, van allotjar la tarda d’ahir dimecres una jornada molt singular. Es tractava d’una sessió de treball per elaborar el futur ‘Pacte Nacional per a la Interculturalitat’. L’acte el van encapçalar l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, i l’adjunt al Secretari d’Igualtat, Migracions i Ciutadania del Departament de Treball (SIMC), Afers Socials i Famílies, Carles Macian.

També va participar-hi la regidora d’Acció Social i Igualtat, Marian Anguita, i Pere Cortada, tècnic del SIMC a la demarcació gironina, així com una nodrida representació del teixit social blanenc. La sessió es va encetar amb una paraules de benvinguda de l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, seguida per una presentació del Pacte Nacional per la Interculturalitat, el procés participatiu i la jornada de treball. Va ser llavors quan es va presentar el document marc per al procés participatiu, que es va tractar en la segona part de la reunió de treball celebrada ahir a Blanes.

Pacte Nacional per la Interculturalitat, hereu del PN per a la Immigració

L’any 2008 la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania va aconseguir assolir un gran acord social, institucional i polític: el Pacte nacional per a la Immigració, orientat principalment a l’acollida. Una dècada més tard, aquest departament del govern català afronta un nou repte: el de la convivència entre els que són i es reconeixen com a diferents en el marc d’una societat diversa i comuna.

Per això, des de la Generalitat es va considerar necessari treballar per a un nou gran acord, basat en el paradigma de la interculturalitat: el ‘Pacte Nacional per a la Interculturalitat’. Amb l’objectiu que pugui recollir el màxim de compromisos i aportacions tant dels Ajuntaments d’arreu del territori, com de les entitats i la societat civil catalana en general, s’estan celebrant jornades de participació com la que va tenir lloc ahir a Blanes.

Del què es tracta, és de no caure en la retòrica i les paraules buides, sinó de ser el màxim de concret, que sigui aplicable a la quotidianitat. Per això, s’estructuren mesures per avançar cap a la igualtat d’oportunitats, pel reconeixement de la diversitat i pel foment de la interacció entre tots els ciutadans i ciutadanes en tots els àmbits. Es cerca poder empoderar la immigració.