Platja d'Aro. Acte proclamació 8è Premi de Recerca Local i Presentació llibre 4a edició

Divendres 8 de novembre (19.30 h) la Biblioteca Mercè Rodoreda de Platja d’Aro, acull l’acte de proclamació del guardó del 8è Premi Jordi Comas de Recerca Local de Castell-Platja d’Aro, a càrrec del regidor de Cultura, Josep Amat; de l’alcalde, Maurici Jiménez; i de la presidenta de la Fundació Jordi Comas (web), Carme Hospital. Tot seguit, es presentarà el llibre publicat per l’Ajuntament i subvencionat per la Diputació de Girona, del treball guanyador de la quarta edició, l’any 2015: Abans que tot canviés. Les activitats tradicionals a la Vall d’Aro abans de l’arribada del turisme de masses, càrrec del seu autor Jaume Badias.

Aquest és el quart volum editat pel consistori, amb la voluntat d’elaborar a partir del premi una col·lecció de monografies locals. El Premi de Recerca Local, dotat amb 4.500 euros, està impulsat per l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro de la mà de la Biblioteca Mercè Rodoreda i amb la col·laboració de la Fundació Jordi Comas; i guardona cada any projectes inèdits d’investigació que puguin esdevenir un cop desenvolupats en un treball de recerca més extens sobre el municipi en qualsevol àmbit: geografia, història, economia, turisme, aspectes socials, esportius, culturals, mediambientals, biografies, folklore...

El projecte guanyador prendrà el relleu al doble guardó de la darrera edició (2018): El comerç de la sorra de Carles Torrent; i El Carnaval de Platja d’Aro: origen, història i evolució de J. Víctor Gay Frías i Carlus Gay i Puigbert. Anteriorment -excepte l’any 2016 quan el premi va quedar desert- havien estat guardonats Ràdio Mi Amigo, de Joan Perich (2017); Abans que tot canviés de Jaume Badias (2015). S’Agaró i l’arquitecte Rafael Masó: la ciutat-jardí de Castell-Platja d’Aro. Arquitectura, urbanisme i paisatge noucentista al Mediterrani, de José Javier Guidi i Sílvia Gómez (2014). La comunitat rural de la Vall d'Aro al segle XV de Xavier Marcó; i Guerra i revolució a Castell-Platja d’Aro 1936-1937, de Jordi Bohigas (2013). Nit d'Aro. 60 anys de discoteques i sales de festa a Platja d'Aro, de Xavier Castillón (primera edició, l’any 2012).