Blanes. La III Fira de Tardor en marxa a Blanes per Tots Sants, instal·lada al Passeig de Dintre fins diumenge

Aquest matí de divendres, i fins el proper diumenge a la nit, està en marxa al cèntric Passeig de Dintre de Blanes la III Fira de Tardor, que s’espera que repeteixi l’èxit de públic de les anteriors edicions. Tots tres dies, de l’1 al 3 de novembre, funcionarà amb el mateix horari: des de les 11 del matí i fins 2/4 de 10 de la nit.

Avui al matí ja han estat centenars les persones que s’han passejat entre les parades de la fira, gaudint de les activitats complementàries que també hi ha amanint les tres jornades de l’esdeveniment. Aquest és el tercer any que se li ha donat un gir temàtic, amb l’objectiu que es potenciïn més les tradicions catalanes pròpies de la tardor.

El nucli central de la fira són les 25 parades de productes artesans distribuïdes al Passeig de Dintre. Hi ha un ample ventall de productes gastronòmics –des de formatges i embotits fins a ensaïmades de Menorca-, passant per objectes de regal, figuretes del pessebre, playmobils, objectes de regal i bijuteria, articles de bellesa, capses de fusta tallades a mà, etc... També hi ha castanyes recent cuinades, pa de diferents varietats fet al forn de llenya que hi ha al recinte firal, llaminadures...

Principal novetat d’aquest 2019: un carrousel ecològic

La principal novetat de la III Fira de Tardor 2019 és un enginy que, en la línia de l’augment de la consciencia mediambiental que hi ha entre la ciutadania a nivell global, i especialment a Blanes, està causant furor allí on va. Es tracta d’una versió ecològica del conegut carrousel o Tiovivo, en aquest cas en la seva concepció de les clàssiques cadiretes voladores que es poden trobar a totes les fires.

En aquest cas, són unes ‘cadiretes voladores ecològiques’ per dos motius. El principal és que no estan motoritzades amb corrent elèctric, sinó que és l’acció de l’home qui les mou, amb una maneta com les que es feien servir a principis del segle XX per accionar els motors dels cotxes. L’altra raó és que les cadiretes estan fabricades amb material reciclat, 100% ecològic.

Activitats Complementàries per Dinamitzar la Fira de Tardor

A banda de comprar productes de regal i decoració o reposar forces a les parades amb diverses temptacions gastronòmiques, el públic de totes les edats que visita la Fira de Tardor de Blanes també compta amb diversos al·licients afegits. Entre les activitats complementàries, les que compten amb un major èxit de públic són els personatges ambulants que volten les parades al llarg de tot el dia: el simpàtic Drac Serafí i en Llumillum. Aquest darrer és particularment agraït de veure quan es fa fosc, ja que porta accessoris il·luminats autònomament.

La tarda d’avui divendres hi haurà una sessió que sempre atrau una allau de públic: el Conta-Contes, que aquest 2019 es farà acompanyat de música. D’altra banda, també hi ha Tallers de Maquillatge que també són gratuïts, amb llargues i pacients cues de petits acompanyats dels respectius familiars. En la línia de la vocació que té Blanes de ser una Ciutat Gluten Free –lliure de gluten, apte pels celíacs-, els productes que s’utilitzen als tallers de maquillatge són sense gluten.

Els característics Photocalls situats tant a l’encapçalament de la fira davant l’Ajuntament de Blanes, com a l’altra extrem, a tocar del Carrer Muralla són altres reclams. Estan elaborats en fusta i pintats pels artistes de les Brigades Municipals, i són un dels elements que també atrau força l’interès dels visitants, tant de la canalla com dels més grans. També hi ha Jocs Tradicionals, un espai amb jocs de fusta, en funcionament durant tot el dia, així com Tallers de Manualitats on la canalla pot pintar i explotar les seves dots artístiques.

L’edifici de l’Ajuntament i els Carrers de Blanes tenyits de Tardor

La ‘III Fira de Tardor’ està ambientada al seu voltant amb una profusa i efectiva decoració a base d’elements i il·luminació temàtica que també la caracteritza de manera molt efectiva. El seu principal reclam és la decoració que engalana la façana principal de l’Ajuntament de Blanes, on per segon any consecutiu s’hi ha penjat una xarxa marinera que cobreix la part del davant plena de fulles amb les tonalitats característiques que tenen quan cauen a la tardor.

La xarxa amb fulles atrapades complementa un arbre que neix de la porta principal d’entrada a l’edifici consistorial, que creix figuradament al llarg de la façana enredat fins els balcons de dalt. D’altra banda, als carrers del centre de la vila llueixen la decoració que per cinquè any consecutiu han elaborat els nens i nenes de les escoles de Blanes. La seva imaginació ha creat un ample ventall d’elements de tota mena, que pengen i decoren diversos carrers.

Aquest 2019 han col·laborat els alumnes de l’Escola Sa Forcanera, l’Escola Carles Faust, l’Escola Mossèn Joan Batlle, l’Escola Quatre Vents, el Col·legi Cor de Maria, l’Escola Pinya de Rosa, l’Escola Napoleó Soliva i l’Escola Ventijol.  Per la seva banda, les Brigades Municipals de l’Ajuntament han penjat tots aquests elements, així com la decoració pròpia del consistori, que s’encarrega d’engalanar la façana principal de l’Ajuntament, i tres dels carrers.

També hi ha diversos establiments i comerços del centre de la vila que s’han vestit de tardor per complementar l’element central del mercat d’artesania. La major part han optat per incloure les típiques fulles d’arbre de tons marrons, però també calaveres, aranyes, bruixes i elements terrorífics de la tradició de Tots Sants i els Difunts.

1572685761Parades 7.jpg
1572685761Photocall 2.jpg