Blanes. Èxit de públic al ‘Túnel del Terror’ del Casal de Joves de Blanes

Aquests darrers mesos des de l’Àrea de Joventut de l’Ajuntament de Blanes s’està treballant per reactivar noves propostes que atraguin als i les joves del municipi al què es vol que continuï sent el seu local de referència, el Casal de Joves. La reobertura del casal de manera periòdica, després d’uns mesos en què s’han fet actes puntuals, ha coincidint amb el mes d’octubre, i s’han implementat diverses activitats que estan tenint molt bona acollida.

Una de les més recents, que a més a més ha comptat amb un notable èxit de públic, ha estat el ‘Túnel del Terror’. S’ha organitzat amb motiu de la proximitat de la festa de Tots Sants i el Dia dels Difunts, quan se celebra la Castanyada, així com la seva versió importada, el Halloween. L’experiència ha estat un èxit rotund, i es va estructurar de manera que s’entrava al recinte amb grups reduïts de cinc persones per fer el recorregut.

Implicació dels i les joves en l’organització del ‘Túnel del Terror’

Això va provocar que s’haguessin de fer cues d’espera per poder participar-hi. Els i les participants han estat majoritàriament joves, tot i que en alguns grups també hi havia gent gran i mainada, que no es va voler perdre l’experiència. Des de l’Àrea de Joventut s’ha destacat de manera molt positiva el resultat d’aquesta iniciativa que s’ha fet per primera vegada.

No tan sols pel nombre de públic assistent –una cinquantena de persones-, sinó també per la implicació dels nois i noies que van estar preparant el passatge del terror. Alguns d’ells van participar-hi activament, caracteritzant-se de pacients i/o metgesses i infermeres que atenien una mena d’hospital terrorífic, el leitmotiv que s’utilitzava com a temàtica de l’experiència.

De fet, tres setmanes abans que tingués lloc l’experiència es va fer una convocatòria amb l’objectiu que fossin els nois i noies els qui aportessin idees i s’impliquessin en l’organització, conjuntament amb el personal de l’Àrea de Joventut. Això va cristal·litzar en reunions periòdiques setmanes, durant les quals es va pensar tant la temàtica com els personatges que hi haurien, així com el complement indispensable: la decoració terrorífica.

Altres activitats impulsades per l’Àrea de Joventut

A banda de la realització del Túnel del Terror, durant aquest mes d’octubre s’han estat impulsant d’altres activitats que, poc a poc, estan aconseguint l’objectiu que els nois i noies s’apropin més al Casal de Joves. Totes les accions d’aquest mes s’han organitzat coincidint amb els divendres, llevat d’un Torneig de Ping-Pong que s’està disputant els dijous.

D’altra banda, el primer divendres d’aquest mes d’octubre es va fer la jornada participativa ‘Proposa-Tu’ on els i les joves van fer les seves propostes d’accions. Ara, l’objectiu és seguir programant més esdeveniments i, en especial, organitzar els últims divendres de cada mes activitats nocturnes, apostant per potenciar l’oci nocturn. En relació a aquest darrer punt, cal dir que ara el Casal de Joves també obre les tardes de dimecres, dijous i divendres des de les 4 de la tarda fins les 8 del vespre perquè, a banda de participar en una activitat específica, també puguin anar-hi a ‘passar l’estona’, com a punt de trobada.

Per últim, de cara al mes de novembre, s’ha organitzat un Curs d’Introducció a la Llengua de Signes. Es tracta de fer un tast de vuit hores, que s’impartiran des de 2/4 de 8 fins a 2/2 de 10 de la nit, durant tots els dijous del mes de novembre, al mateix Casal de Joves.