Blanes. La III Fira de Tardor arribarà a Blanes de l’1 al 3 de novembre, amb parades instal·lades al Passeig de Dintre

Blanes allotjarà el proper cap de setmana de l’1 al 3 de novembre, de divendres a diumenge, la ‘III Fira de Tardor’, que es farà des de les 11 del matí fins 2/4 de 10 de la nit. Estarà allotjada al Passeig de Dintre, on hi haurà instal·lades 25 parades amb un ample ventall de productes per complaure tots els gustos: des de gastronomia dolça i salada fins a complements de vestuaris.

Així, hi haurà des de les imprescindibles castanyes i moniatos fins a objectes de regal, naturistes, bijuteria, tractaments de bellesa, herboristeria, productes a granel, llaminadures, productes artesanals i un llarg etcètera. Com a complement de la fira hi haurà diverses activitats, com per exemple un Conta-Contes amb música i personatges ambulants que voltaran per les parades.

També hi haurà Tallers de Maquillatges Infantils, amb productes sense gluten, i activitats adreçades a la mainada. Els Tallers de Maquillatges Infantils són de franc, i funcionaran tots tres dies amb el mateix horari: al matí des de 2/4 de 12 fins 2/4 de 2 i a les tardes des de 2/4 de 6 fins les 8 del vespre. D’altra banda, hi haurà Jocs Tradicionals durant tota la jornada, un espai amb jocs de fusta.

Principal Novetat: un ‘Carrusel Ecològic’ per a la canalla

I és que la canalla és un dels principals segments de públic que s’ho passarà d’allò més bé a la ‘III Fira de Tardor’ de Blanes, ja que la majoria d’activitats dinamitzades estan especialment adreçades a ells. Per això, no és estrany que la principal novetat d’enguany sigui un ‘Carrusel Ecològic’ Infantil. Es tracta d’una atracció pionera a Catalunya, amb els clàssics cavallets, però sensiblement renovats: els nens pugen en cavalls, bous, dracs i rens que estan fets amb pneumàtics reciclats, d’aquí el nom de l’atracció.

La veritable innovació ecològica és que el carrusel es mou accionat per una bicicleta estàtica: l’energia humana és l’única necessària per fer gaudir els nens i nenes. Per això, el carrusel no contamina, i contribueix a crear ‘consciència ecològica’, ja que demostra que per divertir-se no cal haver de comptar amb electricitat o petroli: la força humana d’anar pedalejant també compta. El preu dels tiquets per pujar al ‘Carrusel Ecològic’ és de 2’50 €.

Decoracions dels carrers amb la col·laboració de les Escoles de Blanes

Per cinquè any consecutiu, l’Ajuntament de Blanes ha comptat amb la col·laboració dels escolars d’arreu del municipi, que s’han encarregat d’elaborar la ornamentació que ja ha començat a lluir aquests darrers dies al centre de la vila. La imaginació dels nois i noies ha creat un ample ventall d’elements de tota mena, que pengen i decoren diversos carrers.

Aquest 2019 han col·laborat els alumnes de l’Escola Sa Forcanera, l’Escola Carles Faust, l’Escola Mossèn Joan Batlle, l’Escola Quatre Vents, el Col·legi Cor de Maria, l’Escola Pinya de Rosa, l’Escola Napoleó Soliva i l’Escola Ventijol. Per la seva banda, les Brigades Municipals de l’Ajuntament han penjat tots aquests elements. Per la seva banda, el consistori s’encarrega de la decoració de la façana principal de l’Ajuntament, així com dels carrers Ample, Raval Sud i Hospital.

Igualment, hi ha diversos establiments i comerços del centre de la vila que s’han vestit de tardor per complementar l’element central del mercat d’artesania. La major part han optat per incloure les típiques fulles d’arbre de tons marrons, així com bolets, però també calaveres, aranyes, bruixes i elements terrorífics de la tradició de Tots Sants i els Difunts.

1572351327Fira de Tardor 27.jpg
1572351327Conta Contes 2.jpg