Alfredo Vega: «La Diputació de Barcelona continuarà donant suport al món de la natació, aquest mandat»

La Diputació es compromet a continuar donant suport econòmic i tècnic als ajuntaments de la província de Barcelona per promoure activitats esportives Es potenciarà la dimensió inclusiva, amb l’esport adaptat Continuaran les inversions en construcció i manteniment d’equipaments esportius. El 60% de les piscines cobertes de la demarcació són de titularitat pública

El diputat d’Educació, Esports i Joventut de la Diputació de Barcelona, Alfredo Vega, ha manifestat avui el compromís de la Diputació de Barcelona de continuar donant suport al món de la natació, a partir de la col·laboració tècnica i econòmica amb ajuntaments i entitats. Vega ha destacat que «a la Diputació de Barcelona hem volgut estar a prop del món de la natació des de sempre i continuarem fen-t’ho aquest mandat». Ho ha dit avui al migdia, al Palau Güell de Barcelona, durant la celebració de l’acte de cloenda del XX Circuit Català de Trofeus de Natació, amb el lliurament de guardons, i la presentació de la XXI edició d’aquest Circuit.

A l’acte han intervingut també el president de la Federació Catalana de Natació, Enric Bertrán i, en representació dels clubs, del president del CE Mataró, Joan Ros.

Vega ha destacat que el suport econòmic i tècnic que es dona als ajuntaments de la província en el desenvolupament de programes d’activitats esportives en el medi aquàtic «posa l’èmfasi en la programació d’activitats dirigides a la primera infància i a la col·laboració amb les escoles i instituts».

També, que «es treballa al costat de les entitats i clubs de natació per fer possible la pràctica de la natació des de la dimensió més esportiva i competitiva i en aquest sentit, la trobada d’avui n’és un meravellós exemple», ha dit.

I ha subratllat el paper de la la Diputació en la construcció i manteniment d’infraestructures esportives: «Amb més de 500 espais de piscina coberts a la demarcació de la Barcelona, aproximadament el 60% són de titularitat pública, tot un repte de suport als ens locals titulars per part de la Diputació». A través del suport tècnic a la planificació, disseny i gestió d’equipaments, el suport a la  inversió per construcció i/o reforma d’equipaments i la formació del personal responsable d’aquests espais, la Diputació mostra el seu compromís amb els governs locals per oferir a tothom, esportistes i ciutadans, les millors condicions a les piscines de la demarcació.

El diputat ha assenyalat que «el Circuit Català de Trofeus de Natació representa l’essència de la col·laboració entre federacions, clubs, ajuntaments, esportistes i la Diputació, en favor de l’esport».

Els vencedors del XX Circuit

En paral·lel, el diputat també ha volgut agrair la feina feta des de la Federació Catalana de Natació per la seva capacitat d’organitzar esdeveniments esportius d'alt nivell i ha donat l'enhorabona als esportistes participants i als guanyadors del XX Circuit. En categoria masculina: Sergio de Celis, del C.N. Sabadell; Àlex Ramos, del C.N. Sant Andreu, i Joan Ballester, del C.E. Mediterrani. En categoria femenina: Jèssica Vall, del C.N. Sant Andreu; Lidón Muñoz, del C.N. Sant Andreu, i Marina Garcia Urzainqui, del C.N. Sabadell

Aquest circuit, el formen un conjunt de trofeus organitzats per diferents clubs de la demarcació de Barcelona amb reconeguda tradició esportiva: CN Sant Andreu, el CN Minorisa, el CN Terrassa, el CN Sabadell, el Club Esportiu Mediterrani, el CN L'Hospitalet i el Centre Natació Mataró.

El Circuit  iniciarà les primeres competicions el proper dissabte,  27 d’octubre, amb el Trofeu Félix Serra Santamans, organitzat pel Club Natació Minorisa, que tindrà lloc al Complex Esportiu Piscines Municipals de Manresa.

Les properes cites les podreu consultar en el següent enllaç, que recull els calendari del Circuit Català de Trofeus de Natació de les diverses temporades.

EI Circuit Català és el més veterà dels que es disputen a l'Estat espanyol i també està inclòs en el calendari europeu, amb una important participació d'esportistes d'arreu del continent. La Diputació de Barcelona col·labora amb la Federació Catalana de Natació des de la primera edició del Circuit Català de Trofeus de Natació. Aquest va néixer ara fa 20 anys amb l'objectiu d'impulsar la natació catalana.

Durant l’acte s’han lliurat també els premis de la classificació de la Copa Catalana.