Blanes. El mal temps a la mar obliga a ajornar per segona vegada el XIII Fotosub Vila de Blanes

El XVIII Fotosub Vila de Blanes que havia de realitzar-se avui al matí a la Platja dels Capellans, la Punta de Santa Anna del costat del port pesquer, s’ha hagut d’ajornar per segona vegada consecutiva, novament a causa del mal temps a la mar. Inicialment, el concurs de fotografia subaquàtica s’havia programat pel passat 22 de setembre, i ja llavors es va haver de suspendre per la mateixa raó que avui diumenge: per l’estat de la mar.

Avui a les 9 del matí, tal com s’havia previst inicialment, s’han reunit els concursants que s’havien inscrit, i han celebrat el briefing de planificació. En aquesta ocasió, però, la trobada ha servit per decidir de nou per unanimitat que era més aconsellable ajornar la prova fotogràfica. La competició està organitzada pel ‘Mola Mola Club d’Escafandrisme’, i en aquesta nova edició era puntuable a la Copa Catalana de Fotografia Subaquàtica.

El problema al haver hagut d’ajornar-la, és que tot just ara es tanca el calendari oficial. Per això, avui s’ha acordat que es consultarà amb la federació si és possible ajornar-la pel 24 de novembre. Abans de prendre la decisió d’avui al matí diversos membres, tant de l’entitat com participants, han anat a valorar in situ l’estat de la mar, coincidint amb què la principal dificultat hagués estat a l’hora de sortir de l’aigua.

Per al concurs d’avui hi havia 12 parelles de submarinistes inscrites, procedents del Port de la Selva, Platja d’Aro, Mataró, Vilanova, Mollet i d’altres localitats. Pel que fa a representants  de Blanes, n’hi havia quatre. Si finalment es decideix ajornar definitivament el concurs de fotografia subaquàtica seria la primera vegada en els 18 anys que esporta fent que no s’hauria realitzat.

Projectes del Mola Mola Club d’Escafandrisme de Blanes

En la trobada d’avui al matí encapçalada pel president de l’entitat blanenca, Pere Lagranje, quan s’havia de decidir si finalment s’ajornava o no, també han assistit l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, i el regidor d’Esports, Pere Lopera. Tots dos han lamentat que la prova fotogràfica no hagi pogut celebrar-se, tot esperant que finalment sí que sigui possible realitzar-la el 24 de novembre, tal com s’ha proposat per unanimitat.

L’entitat de submarinisme blanenca ha explicat als dos representants del consistori la seva activitat habitual, així com alguns dels seus projectes, entre ells la celebració d’un Campionat de Catalunya. De manera habitual, el Mola Mola Club d’Escafandrisme de Blanes col·labora activament en esdeveniments que s’organitzen al municipi. Una de les més recents va ser el passat 8 de setembre, amb motiu d’una jornada de neteja del fons marí a l’entorn de la platja i la Roca de Sa Palomera.

1571649119Platja Capellans-Punta Santa Anna (1).JPG