Palafrugell. La VII edició de la Biennal de Fotografia Xavier Miserachs s’inaugurarà el dissabte 15 de setembre

S'hi podrà veure la primera antològica completa del reconegut fotògraf Ramón Masats

La VII edició de la Biennal de Fotografia Xavier Miserachs s’inaugurarà el dissabte 15 de setembre, a les 7 de la tarda, a la nova seu de Museu del Suro de Palafrugell i les exposicions es podran visitar fins el 14 d’octubre.

En aquesta edició es podrà gaudir de la primera antològica completa de Ramón Masats a Catalunya. El públic podrà conèixer i apreciar l’obra d’una de les figures cabdals de la fotografia catalana i espanyola, Premi Nacional de Fotografia 2004.

L’aposta per la divulgació de la fotografia documental que ha caracteritzat la Biennal en les darreres edicions, inclou els treballs de Sergio Caro, que presenta un reportatge, fruit de quatre anys de viatges a l’Afganistan, i de Marta Ramoneda que il·lustra la difícil quotidianitat dels transsexuals al Pakistan.

El fotògraf local és en aquesta ocasió Josep Vives, un enamorat de la imatge que ha deixat un llegat gràfic de gran valor.

Una de les novetats d’enguany és la secció dedicada al treball dels col·lectius: Calle 35, Pandora, Photographic Social Vision, PIEL de FOTO i Ruido Photo. Tot ells són els convidats que utilitzen la fotografia documental com a eina de divulgació, reflexió i transformació social.

En la secció Off, inaugurada en l’edició anterior, es podran apreciar els reportatges d’Albert Jódar i de Maysun, dos joves fotògrafs que mostren els seus treballs fets a Xina i a Egipte, així com les imatges més personals d’Alba Yruela i de Jordi Vera.

Per últim, tenim l’ocasió de veure en primícia els cinc reportatges guanyadors del Premi Revela, un projecte de recent creació, destinat a promoure l’ajuda social directa.  Cinc exposicions que tracten de l’exili forçat, de les vides truncades de nens i joves a les presons, de l’aprenentatge amb la paràlisi cerebral, de la malaltia en un món de supervivència al límit, i  de les històries personals i les tradicions que dones castigades per la sida volen salvaguardar per als seus fills a través de llibres de memòries.

Com a activitats complementàries, estan previstes una performance fotogràfica a càrrec del col·lectiu PIEL de FOTO, la projecció de la pel·lícula La Maleta Mexicana i un Taller d’Street Photography (Fotografia de Carrer).

Foto: Sergio Caro

Foto: Josep M. Vives