Banyoles. Banyoles rebutja la sentència del Suprem i demana l’amnistia per a presos i exiliats

El ple de l’Ajuntament de Banyoles ha aprovat aquest vespre, en una sessió convocada de forma extraordinària i urgent, rebutjar la sentència del Procés i demanar l’amnistia de presos i exiliats. El ple ha estat seguit per centenars de persones que han omplert la sala de plens i la plaça de davant de l’Ajuntament.

En la sessió s’ha llegit una moció en resposta a la sentència del Tribunal Suprem que s’ha fet pública aquest matí i per demanar l’amnistia per a les persones preses polítiques catalanes i en defensa del dret d’autodeterminació. A través del text, el consistori ha mostrar el rebuig i la sentència “constatant que representa una regressió dels drets i les llibertats de la ciutadania de Catalunya” i ha reclamat “la llibertat immediata de tots els presos i preses polítiques”, així com “l’amnistia de tots ells i elles i de tots els exiliats i exiliades, com a reconeixement de l’absència de cap delicte vinculat a la celebració del referèndum de l’1 d’octubre i a qualsevol altra acció política celebrada durant els dies previs i posteriors a aquesta data”. Amb la moció, el ple ha acordat també adherir-se “a totes les mobilitzacions de rebuig a la sentència del Tribunal Suprem”

La moció ha comptat amb els vots a favor dels grups de Junts per Catalunya Banyoles, ERC-Junts per Banyoles i Sumem Banyoles, que han participat en el ple.

1571078372Ple 1.jpg