Móra d'Ebre. L’Ajuntament de Móra d’Ebre assumeix la gestió de la piscina coberta municipal

L’Ajuntament de Móra d’Ebre assumirà el proper 1 de novembre la gestió directa de la piscina coberta municipal, un equipament que ha sigut gestionat per una empresa especialitzada des que va entrar en funcionament l'any 2004. El contracte amb l'empresa gestora, IGE BCN SL, va finalitzar el 21 de setembre de 2018 i actualment està prorrogat fins al final d’aquest mes d’octubre per acord entre les parts.

Des de mitjans de l’any passat, l’Ajuntament de Móra d’Ebre ha mantingut contactes amb experts i empreses esportives per tal de conèixer la tendència actual en matèria de gestió d’equipaments esportius d’aquestes característiques. En aquest mateix marc de treballs preparatoris, l’Ajuntament va encarregar una auditoria de les instal·lacions i una anàlisi de la sostenibilitat financera de l’equipament. Segons ha explicat l'alcalde de la població, Joan Piñol, “la conclusió de tota aquesta tasca realitzada és que actualment no hi ha empreses que vulguin assumir la gestió d’un equipament esportiu a risc i ventura, i comque l’informe financer conclou que una gestió directa és possible per part de l’Ajuntament, l’equip de govern municipal ha pres la decisió de fer-ho directament, amb el suport d’una empresa externa especialitzada en punts molt específics que escapen de la nostra àrea d’expertesa”.

Piñol assegura que “amb la municipalització de la piscina coberta, les polítiques esportives municipals recuperen una nova eina per a la transformació del municipi i de la societat”. El fet d’explotar directament aquests serveis, detalla l’alcalde, “ens permetrà ser més àgils, aplicar polítiques de manera més eficient i, en definitiva, millorar el servei al ciutadà”. També ha destacat que “com succeeix amb altres equipaments del municipi, la piscina coberta no presta únicament serveis als veïns de Móra d’Ebre sinó que en fa ús tota la comarca de la Ribera d’Ebre, un fet que per a nosaltres és una satisfacció i un orgull, tot i haver d’assumir els sobrecostos que se’n deriven”.

L’Ajuntament s’ha marcat com a principal objectiu que durant els primers dies els usuaris de l'equipament no notin el canvi en el model de gestió. Durant el que resta d'any estaran clarament identificadts i prioritzats els canvis i les millores que s'han d'escometre. “Com a primera acció, la setmana vinent es renovarà íntegrament la sala de fitnes i escanviaran els equips actualment existents per aparells nous i posats al dia”, informa Joan Piñol.

Dins d’aquest procés de municipalització dels ervei, l’Ajuntament assumirà la plantilla de la gestora sortint i incorporarà com a propis els treballadors procedents de l'empresa gestora. L’alcalde assegura que “amb la gestió directa del servei hem d’assegurar, encara amb més motiu, la satisfacció dels usuaris de les instal·lacions i una gestió eficaç i eficient”.

1570774362PICT0384.jpg