Blanes. Blanes acull dissabte la ‘55a Trobada d’Infermeres i Brancadiers’ del Santuari de Lourdes, a França

Aquest proper dissabte 12 d’octubre Blanes serà el centre d’interès de tots els voluntaris i voluntàries que fa molts anys que es dediquen a acompanyar els qui van en peregrinació al Santuari de Lourdes, a la Catalunya Nord. Es tracta de la ‘55a Trobada d’Infermeres i Brancadiers de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes’.

En aquesta nova edició s’ha triat Blanes perquè sigui la seu d’acollida de tan assenyalat esdeveniment amb motiu dels 700 anys de la Parròquia Santa Maria, com un nou acte commemoratiu inclòs al cicle. Les tres parròquies de la vila estan de festa aquest 2019, en què se celebra el VII Centenari de la fundació de la Parròquia de Santa Maria.

Per acabar d’ultimar tots els detalls que s’han hagut de tenir en compte de cara a aquesta trobada, s’ha fet una reunió amb els principals responsables que han contribuït a fer-la possible. La sessió de treball la van encapçalar l’alcalde, Àngel Canosa, així com una representació de la delegació a Blanes de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes, a banda d’altres tècnics i institucions implicades.

És la primera vegada en la seva història que Blanes acull la trobada d’infermers i brancadiers. Es tracta d’un gran esdeveniment que portarà fins al municipi on comença la Costa Brava centenars de membres d’aquesta gran família de voluntaris i voluntaris units per una mateixa causa: esmerçar part del seu temps lliure en ajudar els qui ho necessiten.

Actes presidits pel Bisbe de Girona, Francesc Pardo

En aquesta ocasió, la trobada propiciarà que la celebració dels 700 anys compti amb la participació del conjunt de l’Església de Girona, ja que hi aniran voluntaris i voluntàries procedents d’arreu del territori que abasta el Bisbat de Girona. Així, s’ha previst l’assistència de diverses delegacions procedents d’Arenys de Mar, Banyoles, Celrà, Olot, Palamós, Calella, Malgrat, l’Escala, Sant Gregori, Portbou, etc

La trobada s’encetarà a les dotze del migdia, amb una Missa que s’allotjarà a la Parròquia Santa Maria, oficiada pel Bisbe de Girona, Francesc Pardo. S’espera que l’ofici solemne faci quedar petit el temple blanenc, ja que s’ha anunciat l’assistència de representants de la 40ena de delegacions que han anat confirmant la seva presència, i que compartiran l’eucaristia com a primera part de la trobada.

Posteriorment, la celebració continuarà amb un Dinar de Germanor que encapçalaran l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, i la presidenta de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes, Anna Coll, així com la portaveu de la delegació de l’entitat a blanes, Montse Valls. Serà així perquè l’actual president, Josep Maria Escribano, no podrà ser present per motius de salut.

També participaran al Dinar de Germanor el regidor de Participació Ciutadana, Pere Lopera, així com el director de l’Institut Serrallarga, Rubén Fernández, que ha col·laborat en la organització de la segona part de la trobada. Per últim, la celebració es tancarà amb una petita mostra de balls a càrrec de l’Esbart Joaquim Ruyra i l’Escola de Dansa Daina. Per a la organització de la 55a Trobada d’Infermeres i Bracadiers s’ha comptat amb el suport de la Policia Local de  Blanes, especialment de la seva Àrea de Trànsit i Mobilitat.