Blanes. Més de 500 persones participen a la Festa Infantil amb motiu dels 700 anys de la Parròquia Santa Maria

La Plaça de l’Església va allotjar la tarda d’aquest passat dissabte l’esdeveniment central infantil que forma part del cicle commemoratiu dels 700 anys de la creació de la Parròquia Santa Maria, que s’escau aquest 2019. La Festa Infantil ha estat un èxit de participació, amb més de 500 persones que des de les 4 de la tarda fins quarts de 8 de la tarda van tenir al seu abast més d’un entreteniment.

S’han implicat en l’organització l’Agrupament Escolta i Guia Pinya de Rosa (AEiG), Rialles Blanes i la Parròquia Santa Maria. També s’ha comptat amb la col·laboració de l’empresa blanenca OKTITANS, Blanda Gràfics i el suport de l’Ajuntament de Blanes. Totes les activitats han estat gratuïtes, i van garantir que les famílies, especialment la mainada, gaudissin d’una llarga tarda d’entreteniments.

A la recerca del nou ‘Aitorix’: una gimcana per a la canalla

Les activitats més elaborades les va organitzar el CAU, l’Agrupament Escolta i Guia Pinya de Rosa, que va preparar una gimcana perquè la canalla anés superant set proves, una per cada 100 anys que ha complert la parròquia. Es van plantejar en forma de repte: Vols ser el nou Aitorix'. La història que plantejaven era que aquest personatge fantàstic, l’Aitorix, va caure a una marmita quan era xic, i va adquirir tots els coneixements al voltant de la parròquia.

Del què es tractava, doncs, era que els nois i noies anessin superant les set proves que hi havia, i a canvi anaven rebent la informació que els lliuraven les monitores i monitors. La primera era una ‘Pista Americana’ en un castell inflable; la segona ‘Toquem l’Orgue’, en què s’havia de tocar la coneguda cançó ‘Puf, el drac màgic’; la tercera ‘El Mar dels Taurons’, on calia pescar en una piscina petita; i en la quarta calia passar l’’Slag Line’, una corda fluixa de funambulista.

La cinquena consistia en lliscar per la ‘Vagoneta de l’Infern’; la sisena una ‘Batalla de Pirates’, un joc de bitlles fetes de caixes de plàstic; i la setena ‘Pintar Cares’. Per fer aquesta darrera prova es comptava amb l’ajuda dels monitors i monitores de Rialles Blanes, que al llarg de tota la tarda van estar fent maquillatges. Per la seva banda, les voluntàries i voluntaris de la Parròquia Santa Maria van preparar una xocolata desfeta acompanyada de melindros, agraïda especialment per la mainada.

Continuen els actes commemoratius dels 700-A Parròquia Santa Maria

Els actes que s’estan celebrant a Blanes durant tots aquests mesos amb motiu dels 700 anys de la Parròquia Santa Maria continuaran aquests propers dies. Dijous vinent, 10 d’octubre, tindrà lloc la segona conferència del cicle històric que s’està allotjant al Centre Catòlic. A partir de les 7 de la tarda el Doctor en Història Medieval Alexandre Martínez parlarà sobre ‘Parròquia i Municipi a Blanes a les darreries de l’Edat Mitjana’.

El cicle va arrencar el passat dijous amb l’historiador i tècnic de l’Arxiu Municipal, Aitor Roger, que va parlar sobre la vessant assistencial de la parròquia. Hi haurà un total de cinc conferències, i les tres darreres tindran lloc els dies 17 i 24 d’octubre, així com el 12 de desembre. Són obertes al públic, i comencen totes a partir de les 7 de la tarda.

1570401716Festa Infantil 700A (95).JPG
1570401716Festa Infantil 700A (22).JPG