Solsona. Una vintena de joves estrangers d'Erasmus+ visiten Solsona en el segon aniversari de l'1-O

Una vintena de joves del programa Erasmus+, majoritàriament procedents del Sàhara Occidental, han visitat Solsona aquest dimarts, coincidint amb el segon aniversari de l’1-O. Al matí han estat rebuts per l’alcalde, David Rodríguez, amb qui han parlat sobre la situació política i social de Catalunya, i al vespre han participat activament en la manifestació convocada per Acció Unitària del Solsonès.

Entre aquests joves hi ha alumnes, enginyers i matemàtics, entre d’altres, del Sàhara Occidental, el Kurdistan, Palestina, Malàisia, el Perú, Bèlgica, Suècia i Catalunya. Alguns són del Partit Verd Europeu, altres són refugiats i n’hi ha que viuen sota l’ocupació. Tots ells tenen menys de 30 anys i el seu programa se centra en el doble concepte de la pau i el conflicte i de quina forma afecta la joventut.

Aquest grup ha visitat la comarca i la seva capital de la mà de la diputada i advocada sueca del Partit Verd Bodil Valero, líder del grup suec. En la consulta de fa dos anys Valero va actuar d’observadora internacional al col·legi electoral solsoní. També ha donat suport als presos polítics en diverses accions.

L’estada al territori dels participants a l’Erasmus+ finalitzarà divendres amb un acte al Pavelló de Suècia de Berga, seu social del Casal d’Europa, en el decurs del qual es presentarà una declaració de pau de la joventut.

1570022317visita_salaplens_.jpg
1570022317visita_salaplens_3.jpg