Banyoles. L’Ajuntament de Banyoles aprova el Pla d’Igualtat Municipal

El Pla d’Igualtat és fruit del treball que en els darrers mesos s’ha portat a terme a nivell de l'Ajuntament. En una primera fase, s’ha elaborat una diagnosi que avalua la situació del consistori a nivell de polítiques de gènere. En aquest sentit, i segons ha explicat el primer tinent d’alcalde del consistori, Jordi Congost, “a nivell dels treballadors, en el global de la plantilla de l’Ajuntament, ja estem complint amb les polítiques de gènere” i ha explicat que, del total de la plantilla de treballadors municipals, amb 156 persones, 75 són dones i 81, homes, és a dir, un 52%, homes i un 48%, dones.

Aquestes xifres, però, varien en altres àrees més concretes de l’organització municipal, com són seguretat pública, amb un 93% d’homes davant un 7% de dones, o de serveis econòmics, amb un 86% de dones per un 14% d’homes. Jordi Congost ha destacat que “en aquests casos, ens costa complir amb l’equitat entre homes i dones per qüestions que segurament ens toquen més estructuralment com a societat”.

A banda de la diagnosi, el pla desgrana accions més específiques com crear una comissió de seguiment que vetlli pel compliment del Pla d’Igualtat, promoure una campanya de sensibilització que impulsi la coresponsabilitat entre homes i dones en la cura dels fills, facilitar que els permisos de paternitat i maternitat siguin coberts amb interinatges o treballar amb la perspectiva de gènere als plecs de clàusules de contractació de serveis i obres.

1569897108Aj BNY Pla Igualtat.jpg