La Diputació concedeix crèdits per valor total de més de 1,9 milions d'euros a dotze ajuntaments de la demarcació

Els ajuntaments de Canyelles, Cardona, Sant Fruitós de Bages, Sant Mateu de Bages, Sant Salvador de Guardiola, Prats de Lluçanès, Molins de Rei, les Franqueses del Vallès, la Garriga i Llinars, han rebut crèdits de 175.000 € cadascun; mentre que els ajuntaments de Cubelles i de Santa Eulàlia de Ronçana n’han rebut per valor de 43.675,15 € i 109.500 €, respectivament.

La Caixa de Crèdit és un instrument de cooperació local que té l’objectiu d'atorgar crèdits als ajuntaments, entitats municipals descentralitzades i mancomunitats de municipis de la demarcació per al finançament de noves inversions, el dèficit de finançament en inversions executades i les operacions incloses en un Pla de Sanejament o Econòmic i Financer.

Cada govern local pot demanar fins a 175.000 € cada any, amb l’excepció dels municipis inferiors a 1.000 habitants, que podran superar aquest límit i sol·licitar l’import necessari per cobrir les seves necessitats de finançament. El tipus d’interès és al 0% i amb una amortització màxima de 10 anys.