Solsona. L'alcalde de Solsona nomena tres comissionats

L’exregidor de Medi Ambient de Solsona Antoni Carralero continuarà vinculat a l’Ajuntament per ajudar en la implantació i el seguiment de la recollida de residus porta a porta. L’exregidora de Governació Isabel Roca, ho farà per col·laborar en la redacció de la nova ordenança de convivència ciutadana. Així mateix, Mariem Mghaiti, amb un paper actiu en la comunitat musulmana de Solsona, és la comissionada d’Afers Socials per ajudar en accions d’inclusió social.

L’alcalde, David Rodríguez, ha signat aquest mes un decret de nomenament d’aquests tres comissionats, una nova figura que té per objectiu “assessorar i ajudar el govern en determinades àrees a partir de la seva experiència i els coneixements en determinades qüestions d’interès per a la ciutat”. La seva dedicació serà altruista, sense retribució ni indemnització.

Antoni Carralero participarà en el seguiment de la implantació de la recollida porta a porta, un àmbit en el qual va estar treballant durant el mandat passat. L’alcalde justifica la necessitat d’un suport extern en tant que aquest canvi de sistema de recollida de residus “requerirà d’una gran dedicació per fer arribar a la ciutadania els nous hàbits que hauran d’adoptar”.

Pel que fa a Afers Socials, David Rodríguez recorda que un dels punts programàtics d’ERC en la darrera campanya electoral era la creació d’un comissionat “per afavorir la inclusió i la participació de les comunitats minoritàries en els afers socials”. En aquest sentit, Mariem Mghaiti, la candidata número 10 dels republicans, és una ciutadana vinculada a la comunitat musulmana, “en el si de la qual participa activament”.

Finalment, per redactar una nova ordenança de convivència ciutadana, després que el reglament actual, del 2004, hagi quedat obsolet en determinats aspectes, la regidoria de Governació creu oportú tenir el suport de l’exregidora de l’àrea els darrers vuit anys, Isabel Roca.

L’oposició qüestiona la creació de la figura del comissionat i el fet que s’hagin assignat persones que formaven part de la llista d’Esquerra Republicana. Per a Junts per Solsona, “hi ha suficients regidors al govern municipal”, tal com va dir al Ple el seu portaveu, Marc Barbens. ApS-CUP també critica que siguin exregidors o membres de la candidatura republicana i posa en dubte en el seu grau d’expertesa. “Hi ha altres persones que podrien ajudar en aquestes tasques per ser-ne més experts”, va afirmar la portaveu de la formació, Pilar Viladrich. “Altruistament també podríem treballar els regidors de l’oposició”, va afegir.

David Rodríguez va destacar que el grau d’expertesa dels comissionats nomenats ve donat, “precisament, pel fet de conèixer les àrees com a exregidors” que han treballat en els àmbits que se’ls assigna. L’alcalde també considera positiu que persones del mateix partit, amb qui hi ha afinitats en la manera de fer, estiguin disposades a treballar altruistament per la ciutat.

Les funcions del comissionat no són completament noves. Fa dos mandats Ventura Codina també va col·laborar desinteressadament amb l’Ajuntament per elaborar una auditoria de l’enllumenat públic de la ciutat. El seu treball va permetre estudiar estratègies per reduir la factura energètica i millorar tota la xarxa del municipi.

1569853865comissionats.jpg