Blanes. Blanes recolza la Costa Brava com a Reserva de la Biosfera de la UNESCO i alerta sobre perill d’abocaments

El ple de l’Ajuntament de Blanes celebrat aquest vespre ha aprovat donar el suport a la candidatura de la Costa Brava com a Reserva de la Biosfera de la UNESCO. El punt, inclòs pel procediment d’urgència a l’ordre del dia, ha prosperat amb els 14 vots a favor d’ERC, PSC i BCP, mentre que tant JxB com C’s s’han abstingut.

Un cop aprovat aquest punt, l’alcalde l’ha completat informant tothom, però en especial a la ciutadania, sobre el treball conjunt que s’està fent des del consistori per evitar un perill d’abocaments de residus industrials procedents d’empreses de Palafolls. Aquesta setmana s’ha fet una reunió de treball amb l’Agència Catalana de l’Aigua, per evitar aquest abocament que es faria a l’ITAM de la Tordera.

De moment el perill està aturat perquè des de l’Ajuntament de Blanes està pressionant. Amb tot, l’alcalde també ha remarcat que, en cas que sigui necessari fer-ho encara més evident, caldrà la suma de tots els esforços per continuar preservant la costa de Blanes d’aquests possibles abocaments industrials.

Blanes recolza una moció en suport dels detinguts en l’’Operació Judas’

Pel que fa a la resta de punts que s’han debatut, un altre dels més destacats és el que també s’ha inclòs pel procediment d’urgència, en la part de control. L’ha presentat ERC, per donar suport a les persones detingudes per l’”Operació Judes” el passat dilluns, i també es posiciona contra la nova onada repressiva que està patint el moviment independentista.

La proposta d’acord ha prosperat per 12 vots a favor d’ERC, BCP i JxB. Per la seva banda, 3 regidors del PSC s’han abstingut, i 2 altres han votat en contra, igual que els 3 regidors de C’s. El debat d’aquesta moció ha coincidit amb una concentració a l’exterior de la Sala de Plens, davant l’edifici consistorial, d’un grup de ciutadans que responien a la convocatòria d’avui mateix per rebutjar l’empresonament sense fiança de les set persones que encara estaven detingudes a l’’Operació Judas’.

Tots els grups llevat de C’s recolzen la tasca de Pere Lopera

En l’apartat final de precs i preguntes, els partits amb representació municipal han recolzat la tasca del regidor d’Esports, Participació Ciutadana i Brigades Municipals, Pere Lopera. Igualment tots els grups, llevat del de Ciutadans, li han expressat el seu suport i solidaritat pel mal tràngol que està passant respecte les acusacions que s’han publicat avui en un mitjà de comunicació escrit relacionats amb la seva vida privada, i no per la seva tasca com a regidor.

Tant l’alcalde com el primer tinent d’alcalde i portaveu de Blanes en Comú Podem, Jordi Urgell, han agraït el suport envers el regidor d’aquest grup polític i company de govern. En el següent apartat de precs i preguntes obert al públic assistent, també ha defensat la integritat i la capacitat de treball de Lopera un ex-regidor i company de partit, Víctor Catalan.

Resta de temes tractats al ple municipal

Pel que fa a la resta de temes inclosos a l’ordre del dia, el projecte de modificació puntual del PGOU per a la protecció de la façana d’un edifici del Passeig de Mar, s’ha aprovat amb 15 vots a favor de la majoria de grups, llevat dels 5 regidors del PSC, que s’han abstingut. Seguint cronològicament, els dos següents temes s’han aprovat per unanimitat: la modificació de la relació de llocs de treball i fixar els dos dies festius addicionals d’obertura comercial pel 2020.

Les dues mocions incloses a l’ordre del dia també han prosperat: la de C’s per a la implantació de punts de reciclatge d’envasos l’han recolzat 11 vots (PSC, JxB i C’s), mentre que ERC i BCP s’han abstingut amb 9 vots; i la del PSC en resposta a les amenaces d’Endesa pel deute de les factures energètiques ha prosperat amb l’única abstenció de C’s. La darrera proposta d’acord, inclosa també per urgència, per donar suport a la Vaga del Clima del 27-S, s’ha aprovat de nou amb els tres vots d’abstenció de Ciutadans.

Per últim, fora de la sessió plenària, en l’apartat de precs i preguntes obert al públic assistent la major part d’intervencions ha quedat centrada en la petició d’una entitat esportiva que demana poder tenir més horaris d’entrenament per a una seixantena de patinadores a la Ciutat Esportiva. En aquest sentit, des de l’equip de govern s’ha explicat que el reglament d’utilització de les pistes es vol tenir enllestit de cara a l’octubre.

1569567884Ple Municipal 4.jpg