Blanes. Inaugurat el 10è ‘Docus a la Fresca’ de Blanes, que seguirà amb ‘Leo a la vida’, multi premiat en festivals

Diu l’adagi que, a mal temps bona cara, i en aquest cas això és el què s’han aplicat els organitzadors del cicle de cinema crític i compromès ‘Docus a la Fresca’. Són l’Associació Cultural ‘La Focal’, promotors de diverses iniciatives al municipi, amb el suport de l’Ajuntament de Blanes. Enguany festegen la seva primera dècada de vida, i per celebrar-ho han introduït diversos canvis.

Un d’ells és que, enlloc de fer les projeccions nocturnes a l’aire lliure durant els divendres del mes d’agost, ho han traslladat a les nits més tardorenques, entre setembre i octubre. L’altra novetat és que enlloc de les habituals quatre o cinc sessions d’agost, han doblat l’oferta i han programat vuit documentals, quatre dels quals són repesca d’anteriors edicions, i els altres quatre es veuran per primera vegada a Blanes.

La primera jornada del 13 de setembre el mal temps els va jugar una mala passada i es va haver de suspendre la sessió inaugural, quan precisament es feia una reposició. Es tractava de la producció blanenca ‘Davant del Mar’, dirigida i realitzada per Jaume Pujadas i Cristina Fernández. El documental podria programar-se més endavant, un aspecte que caldrà apamar des del punt de vista logístic.

Èxit de públic en la primera sessió inaugural del 20 de setembre

Finalment la sessió d’estrena del passat divendres 20 de setembre no va tenir més contratemps, i encara més: va resultar un èxit de públic, que va omplir el recinte de projecció, la Plaça Verge Maria,  situada al bell mig del nucli històric del municipi on començar la Costa Brava. El cert és que ‘La Focal’ va posar el llistó molt alt en aquesta primera represa del cicle, ja que va oferir ‘Me llamo Violeta’, premiada en la darrera edició del Festival de Cinema de Màlaga.

Rodada aquest mateix any 2019, s’inspira en la història d’una jove transgènere i dels seus pares, les estrelles de cinema adult Nacho Vidal i Francesca Jaimes. La jornada inaugural la va encapçalar l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, qui va encoratjar als membres de ‘La Focal’ a seguir contribuint en l’enriquiment de la vida cultural blanenca amb les seves aportacions, felicitant-los per haver assolit el seu primer desè aniversari.

També es va comptar amb la participació del director del documental i el seu productor, David Fernández i Joan Úbeda, respectivament; així com amb la portaveu d’Amnistia Internacional a Blanes, Ariadna Claret. I és que la projecció comptava amb el suport d’Amnistia Internacional, qui ha recolzat els ‘Docus a la Fresca’ des de la seva creació.

Segona sessió del cicle: ‘Leo a la Vida’, sobre el mètode de Leonela Relys

La segona sessió d’aquest 2019 tindrà lloc aquest proper divendres 27 de setembre, i és la segona estrena del cicle d’enguany. Es tracta del documental ‘Leo a la Vida’, que compta amb un llarg llistat de guardons i premis de festivals internacionals. Es basa en el mètode de Leonela Relys, una humil pedagoga creadora d’un senzill mètode d’alfabetització, el ‘Jo Sí Puc’, amb el què s’han aconseguit alfabetitzar més de 12 milions de persones en poc més d’una dècada.

Un mètode didàctic i innovador premiat per la UNESCO que ha representat una nova esperança en la lluita per un món alfabetitzat i culte. Les paraules de Leonela són el fil conductor de la pel·lícula documental, que s’endinsa en el problema dels analfabetismes. Testimoni a testimoni el públic descobreix l’embrió de totes les desigualtats, discriminacions  i injustícies que colpegen al món, perquè l’analfabetisme no es redueix a què no se sap llegir ni escriure: perpetua la minusvàlua de la persona enfront el món.

La projecció de ‘Leo a la Vida’, produïda per ‘La Guerrilla Comunicacional’, tindrà lloc, com dèiem, divendres vinent 27 de setembre a les 10 de la nit, a la Plaça Verge Maria. Després del visionat, el recinte esdevindrà en una àgora oberta a la participació del públic assistent, on es comptarà amb les aportacions de dos convidats d’excepció: Juli Suárez, director i guionista del film, així com Sebas Parra, coguionista.

1569489397Docus a la Fresca - Me llamo Violeta 17.jpg
1569489397Benvinguda amb tots els convidats 2.jpg