Blanes. Blanes continuarà sent violeta durant una setmana per reivindicar que cal plantar cara a la violència masclista

Durant aquesta setmana, i fins diumenge vinent, Blanes continuarà sent violeta, el color de la lluita feminista, donant suport a la campanya ‘La Nit serà Violeta 2.0.S’ promoguda per la Plataforma de Dones d’Alacant. S’ha plantejat sota el lema ‘20S, Emergència Feminista’, i el seu objectiu ha estat declarar l’estat d’emergència feminista, fer un crit d’alerta respecte els assassinats, abusos sexuals, violacions i violacions en grup que pateixen les dones.

L’Ajuntament de Blanes, a través del Departament d’Acció Social i el Servei de Polítiques d'Igualtat, ha donat suport a la campanya promovent i organitzant diverses accions reivindicatives. Una d’elles va ser la manifestació que va tenir lloc divendres passat, i que va recórrer diversos carrers del centre de la vila, comptant amb una notable assistència de participants, més de 600 persones que es van afegir al clam de lluitar contra la violència masclista.

Coincidint amb la manifestació d’aquest passat divendres, el consistori blanenc va penjar una pancarta reivindicativa al balcó principal del consistori blanenc, i també va posar en marxa una il·luminació violeta, en la línia de la reivindicació de la campanya. Inicialment tots dos elements havien de treure’s el passat cap de setmana però, arran de l’èxit dels actes de divendres passat, s’ha decidit mantenir-ho fins el proper diumenge.

La manifestació d’aquest passat divendres va estar precedida per un ‘Punt Lila’ i un Taller de Fanalets, així com per una concentració que va incloure la lectura d’un manifest institucional. Pel que fa a la pancarta reivindicativa, du escrit el lema ‘La Nit Serà Violeta 2.0.S: No Tenim Por!’, el mateix text de l’altra pancarta que va encapçalar la manifestació que va tancar l’acte de divendres.