Blanes. L’Ajuntament i l’organització presenten el programa ‘Apropa Cultura’ al Teatre de Blanes

El Teatre de Blanes va acollir aquest passat dimarts la presentació del programa ‘Apropa Cultura’, al qual s’ha adherit l’Ajuntament d’aquest municipi, a través dels departaments de Cultura i Festes i Acció Social. Es tracta d’un recurs dirigit exclusivament a entitats i serveis socials que treballen amb persones que es troben en una situació vulnerable o en risc d’exclusió social. La presentació la va encapçalar el regidor de Nova Ciutadania i Solidaritat, Miky Corregidor, acompanyat de representants d’aquesta iniciativa.

A través del programa ‘Apropa Cultura’ les entitats socials poden fer sortides a més de 100 teatres, auditoris, festivals i museus d’arreu de Catalunya a preus més assequibles. El programa és totalment gratuït per a les entitats socials, i la mecànica d’ús és molt senzilla. En aquest sentit, a la convocatòria que es va fer ahir a Blanes va assistir-hi una nombrosa representació de les entitats socials del municipi.

‘Apropa Cultura’ és una iniciativa oberta a la participació de tots els equipaments culturals d’àmbit català, i compta amb el suport i la col·laboració de les principals institucions públiques catalanes. En aquest sentit, l’Ajuntament de Blanes s’hi ha adherit oferint les entrades de la programació professional del Teatre a un preu únic de 3€, una opció a la qual també poden accedir les persones en situació d’atur.

D’aquesta manera, Blanes passa a formar part de la xarxa inclusiva que uneix teatres, auditoris, festivals i museus amb les entitats del sector social per fer accessible la cultura. Durant la presentació d’ahir també van assistir-hi el tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Lloret de Mar, Cristian Fernández, així com la tècnica de cultura, Amaranta Gibert, qui va parlar de la programació del Teatre de la Costa Brava Sud, que uneix les ofertes dels Ajuntament de Blanes i Lloret.

La Cultura, un mitjà per millorar la vida de persones en situació vulnerable

L’objectiu prioritari d’aquesta experiència és fer més accessible la oferta cultural i trencar les barreres invisibles que tenen moltes persones que, per les seves circumstàncies personals o de salut, troben dificultats per anar a veure una obra de teatre o visitar una exposició. Per eliminar aquesta dificultat, el programa ‘Apropa Cultura’ es va posar en marxa l’any 2006, quan va començar a teixir una xarxa de programació cultural, alhora que s’oferia formació a educadors socials.

Actualment el programa ‘Apropa Cultura’ inclou més de 1.400 propostes culturals diferents en cada temporada; més de 1.800 centres socials que treballen amb persones en situació de vulnerabilitat; més de 90 teatres, auditoris, festivals, museus i espais singulars de 20 comarques d’arreu de Catalunya; i més de 170.000 experiències culturals. Per la seva banda, també hi ha més de 4.000 inscripcions als cursos ‘Educa amb l’Art’ i més de 650 inscripcions a les ‘Jornades d’Accessibilitat i Diversitat’.