Begur. El nou govern de Begur anuncia que impulsarà el Consell Municipal d’Esclanyà

L’equip de govern de Begur, format per Sempre-JxCat, TotsxBegur i MésBegur, té previst impulsar l’òrgan consultiu col·legiat del Consell Municipal d’Esclanyà. Així ho va avançar l’alcaldessa, Maite Selva, en la reunió informativa que va fer ahir dilluns a la nit el govern amb els veïns i que va aplegar una seixantena de persones. Selva va explicar que s’està acabant de configurar el seu reglament, marcant així els components o la periodicitat de les reunions. El que ja està clar és que el president de l’entitat consultiva serà el màxim mandatari local, com ha passat amb els dos anteriors alcaldes. Una situació que ja està prevista en l’actual cartipàs, ja què Selva manté la competència del Consell Municipal d’Esclanyà.

La reunió informativa, a part d’anunciar el tema del Consell, també va servir de presentació pública dels integrants del nou govern als veïns d’Esclanyà. Així cadascun dels membres del govern (a excepció de Manel Vallès, que estava en un congrés de tecnologies a Barcelona) es va presentar, explicant les seves delegacions i, al mateix temps, exposant les actuacions en curs i previstes a Esclanyà. Així, Jordi Carreras va parlar  de les obres a l’escola l’Olivar Vell, com també va llegir un escrit de Vallès (company de grup) de l’arribada de la fibra òptica. Pere Feliu va informar de la futura creació d’una àrea d’aportació per emergències dels particulars. Eugeni Pibernat, de la millora i promoció amb Palafrugell del polígon industrial Riera d’Esclanyà; Gemma Coll, d’equiparar els ajuts a les dues escoles d’acord amb l’alumnat i de potenciar la relació entre les dues escoles. I Marià Renart, dels objectius de la nova regidora d’Esclanyà que s’ha creat i que ell té delegada.

Seguidament, es va obrir un torn de precs i preguntes per al públic present, que es va fer al local polivalent d’Esclanyà.  Els veïns van preguntar de tot, des de la brossa verda fins a les caques dels gossos, passant per l’enllumenat, l’incivisme, la màquina de netejar carrers, el porta a porta,  les platges, la neteja de les rieres, la parada d’autobús, la velocitat dels cotxes, les rates, els talls de llum o dels repartiment del cartipàs. L’alcaldessa, després d’una trobada que va durar uns 90 minuts, va demanar als presents “temps i confiança”. I va recordar que “tots els membres del govern treballem en equip, consensuant-ho tot”.

1568723329governesclanya01.jpg
1568723329governesclanya02.jpg