Blanes. Blanes modifica alguns actes de la Diada Nacional de Catalunya a causa del mal temps

El mal temps i la previsió de pluja que es manté de moment fins demà dimecres a primera hora ha provocat que l’Ajuntament de Blanes hagi decidit fer alguns canvis en la programació organitzada amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya. El més destacat és que avui dimarts les parades de la Fira de Sabors Catalans allotjades al Passeig de Mar no han obert, i les actuacions que s’havien de fer avui a la nit s’han hagut de suspendre.

De cara a la jornada central de demà dimecres, 11 de Setembre, la Xocolatada Popular prevista perquè tingués lloc a les 9 del matí a la Plaça dels Dies Feiners s’ha traslladat a les 6 de la tarda, i també s’ha canviat d’ubicació. S’oferirà al Banc dels Músics del Passeig de Mar, al recinte de la Fira de Sabors Catalans, i es comptarà amb la col·laboració de l’Associació Rialles Blanes per poder repartir-la.

Actes Oficials amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya

En canvi, la resta d’actes institucionals amb motiu de la Diada Nacional només han patit algun petit canvi, però es mantindran tant l’horari com les ubicacions. Així, la ‘Hissada de la Senyera’ es farà a les 11 del matí des del balcó principal de la façana de l’Ajuntament de Blanes que dóna al Passeig de Mar, però no l’acompanyaran les dues senyeres de grans dimensions que es desplegaven des del terrat i fins al terra, per preservar la seguretat dels operaris que les havien d’instal·lar.

Tot seguit, a les 11’20 h del matí, es farà l’Ofrena Floral Institucional davant el Monument a Lluís Companys que hi ha a tocar de la Plaça Catalunya. Ja a la tarda, a partir de les 6 s’oferirà la Xocolatada Popular al Banc dels Músics del Passeig de Mar, al recinte de la Fira de Sabors Catalans, i a les 8 del vespre es farà l’Audició de Sardanes amb la Cobla La Flama de Farners.

Projecció del Documental i Col·loqui a la Sala de Plens

Pel que fa als actes organitzats per l’ANC, Òmnium Cultural i el CDR de Blanes, s’han fet algunes modificacions. Tant la projecció del documental com el col·loqui posterior i la lectura del manifest s’han traslladat a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Blanes amb el mateix horari.
A les 10 de la nit es projectarà el documental “Les nostres accions, el nostre poder: del pacifisme a la lluita noviolenta”, presentat per Joaquim Arnau, tresorer i membre del Secretariat Nacional de l’Assemblea Nacional Catalana. Després del col·loqui posterior, es farà la lectura del ‘Manifest de l’11 de Setembre’, redactat per diverses entitats. Tot seguir, tant la Marxa de Torxes com l’Ofrena al Monument a Lluís Companys s’intentarà fer-les amb alguns canvis que es decidiran a darrera hora, en funció de l’estat del temps.

1568132721Fira de Sabors Catalans sense muntar 3.jpg