Altafulla. Càritas i l'Ajuntament d'Altafulla endeguen un projecte d'acompanyament a la gent gran del municipi

Càritas i la regidoria de Gent Gran de l’Ajuntament d’Altafulla, que encapçala l’edil Inma Morales, han posat en marxa un projecte d’acompanyament a la gent gran del municipi.

La finalitat del programa és pal·liar la solitud de persones grans amb mancances socioeconòmiques, a través de la participació social en aquesta necessitat. Segons ha assenyalat la regidora, “Es tracta de fer companyia dues hores a la setmana a una persona gran amb activitats com ara jugar a cartes, conversar, donar un tomb...”.

Les persones grans que viuen soles de forma no volguda i que no tenen suport social ni emocional són la prioritat d’aquest projecte. La resposta més ràpida i eficaç per Càritas i l’Ajuntament per fer front a aquestes situacions de solitud és mantenir el contacte telefònic setmanal, que ja es realitza a través del programa Bon dia, amb les persones grans que atenen i escolten les seves inquietuds i necessitats del dia a dia per evitar els problemes derivats de l’aïllament.

La voluntat ara és posar en relació joves estudiants i persones grans que viuen per lluitar contra la solitud i per fomentar les relacions entre generacions, a través de trobades dels joves i els avis i àvies. Un cop per setmana i durant dues hores, cada jove es reunirà amb la persona gran apadrinada i junts compartiran converses i passejades, i realitzaran activitats diverses.

Les trobades contribueixen a augmentar l’autoestima i el benestar de les persones grans. Els joves, en canvi, reben l’experiència i la saviesa de les persones apadrinades.

Per fer possible aquest intercanvi generacional, Càritas i l’Ajuntament fan una crida per assistir a la presentació del projecte el dimecres 18 de setembre, a les 20:00 hores, a la sala de Plens del consistori, a la plaça del Pou.

Les persones grans que viuen soles i que no compten amb el suport de persones properes, han de sentir-se escoltades, acompanyades i estimades. Aquest és l’objectiu d’aquest projecte. Les persones voluntàries visiten setmanalment les persones grans.

Al mateix temps, els joves tenen l’oportunitat d’adquirir nous coneixements i, alhora, aquestes persones grans i expertes se senten més útils, actives i integrades socialment. El projecte reivindica i potencia un model d'envelliment digne i de qualitat, fent que aquestes persones se sentin reconegudes i valorades socialment.