Riudellots de la Selva. Nou contracte de lloguer entre l’Ajuntament de Riudellots de la Selva i una família refugiada de Nigèria

En el marc del programa estatal d’acollida a refugiats, l’Ajuntament de Riudellots de la Selva ha lliurat aquest dilluns les claus d’un habitatge de titularitat municipal, en condicions de lloguer, a tres membres d’una família nigeriana, sol·licitants de protecció internacional.

L’alcaldessa de Riudellots Montserrat Roura, ha signat avui el contracte de lloguer i ha lliurat les claus del pis als nous inquilins.

L’Ajuntament de Riudellots va formalitzar l’any 2017 un conveni amb Creu Roja per tal de posar a disposició de l’ONG un habitatge pel desenvolupament i coordinació del projecte d'acollida i integració de persones sol·licitants de protecció internacional i refugiades.

En aquell moment l’Ajuntament de Riudellots de la Selva, va esdevenir el primer consistori de les comarques gironines que col·laborava amb la Creu Roja facilitant un habitatge per aquesta finalitat.

“Amb la signatura d'aquest conveni l'Ajuntament de Riudellots de la Selva es va comprometre a llogar un pis de propietat municipal a persones refugiades en fase d'integració del programa d'acollida estatal”, tal i com ha explicat l’alcaldessa, Montserrat Roura.

L'arrendament queda fixat per un període de 6 mesos i per un import simbòlic per sota del preu de mercat.

Fins a data d’avui ja han passat pel pis de Riudellots de la Selva un total de 6 persones de nacionalitats diverses entre elles la Costa d´Ivori i de Gàmbia.

L´habitatge, propietat de l’Ajuntament de Riudellots de la Selva, es va inscriure a l´inventari de recursos disponibles per l´acollida de refugiats creat per la Generalitat de Catalunya arran de la crisi humanitària produïda per la guerra de Síria.

S’adjunta fotografia del moment del lliurament de les claus. Autor: Ajuntament de Riudellots de la Selva

1568092598Unknown.jpg