Calonge. Calonge i Sant Antoni celebra el Verema & Família, un cap de setmana d'activitats relacionades amb el món del vi

Amb l’objectiu de promoure l’enoturisme i de donar a conèixer les feines relacionades amb la verema, l’Oficina de Turisme de Calonge i Sant Antoni organitza el proper cap de setmana la quarta edició de Verema & Família. Practicar Ioga entre les vinyes, participar en una jornada de verema, un tast de vi amb jazz, un vermut musical o la festa de la verema de la DO Empordà són algunes de les activitats programades entre el divendres 13 i el diumenge 15 de setembre.

Les activitats començaran divendres amb Ioga entre les Vinyes al Mas Eugeni, una activitat en família en la que hi poden participar infants a partir de 7 anys, i que començarà a les 17.30 h. El mateix divendres les activitats continuaran amb la verema a Can Ribot, en la qual es podrà participar en la recollida de raïm i conèixer de primera mà el procés d’elaboració del vi.

Dissabte les activitats inclouen un vermut musical al celler Viníric al migdia, que combinarà vi amb havaneres en directe amb el grup La Vella Lola. A la tarda el Mas Molla ofereix un tast de raïms de varietats locals i un tast de most, mentre que el castell de Calonge serà l’escenari de la Festa de la Verema de la DO Empordà. Aquest acte començarà a les 18 h. amb l’arribada del raïm al pati d’armes del castell amb la Girona Marxing Band. La Festa de la Verema de la DO Empordà continuarà amb el pregó a càrrec de Carme Arenas, escriptora i traductora, i amb la premsada del nou most, en la qual participarà la Venerable Confraria de la Bóta de Sant Ferriol i la Jove Confraria de Vins i Caves de l’Empordà. Després de la premsada tindrà lloc l’actuació de la Moderna Big Band de Girona i el tast de vins dels cellers de Calonge Mas Gil-Clos d’Agon, Viníric i Mas Eugeni. La tarda de dissabte es completarà a partir de les 19.30 h. amb el Be Jazz (Vi i Jazz) amb el Quartet Minvant, una actuació que es farà a la plaça Major i que anirà acompanyada de tast del vi dels cellers de Can Pereclara, Castell de Calonge, Mas Ribot i Mas Monells.

Verema & Família completarà la programació diumenge 15 de setembre. Per aquest dia s’ha programat una jornada de veimar al Mas Ponsjoan a partir de les 9 h. Aquesta activitat inclourà l’esmorzar, un taller d’empeltada, tallar raïm, premsar, un tast de most, la visita al celler amb tast de vi i un dinar. Aquesta activitat és gratuïta pels menors de 7 anys, i té un cost de 17 € per les persones de 7 a 15 anys, i de 35 € per adults. El punt i final del Verema & Família el posarà un maridatge de vins del celler Can Pereclara amb formatges de l’Empordà, activitat que tindrà un cost de 20€ i per la qual cal inscripció prèvia a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. .

Verema & Família està organitzat per l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni amb la col·laboració del Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu, la Fundació Remença XXI i la DO Empordà.

1568033082_DSF1415.jpg