Begur. Begur es converteix aquest cap de setmana en la capital indiana de Catalunya

Begur s’ha convertit novament aquest cap de setmana en la capital indiana de Catalunya. Al llarg de tres dies, de divendres fins avui, la vila empordanesa i costabravenca ha estat el centre del món indià català amb la celebració de la XVI Fira d’Indians, la pionera de totes les que es fan actualment al país. La Fira, que va començar divendres amb la inauguració oficial a càrrec de la consellera de la Presidència, Meritxell Budó, i el consol general de Cuba a Barcelona, Alain González, s’ha tancat avui amb el comiat de l’indià, Pere Pi i Vilaseca, des de la balconada de l’Ajuntament amb la presència de l’alcaldessa, Maite Selva, i membres del consistori. Un comiat teatral organitzat pel grup de teatre Es Quinze que ha acabat a la plaça de la Vila amb un epíleg a càrrec del cantautor bisbalenc Miquel Abras.

Al llarg d’aquest tres dies, la vila de Begur s’ha omplert de gent, majoritàriament guarnida de blanc, que han gaudit dels diferents espais de la Fira amb un ambient i decoració on destacava el color verd, dins de la temàtica d’aquesta edició, els jardins indians. Durant els tres dies, els begurencs i visitants han pogut reviure l’ambient antillà, tastar la seva gastronomia i música, però també delectar-se d’elements culturals, com conferències, visites guiades al patrimoni indià, cantada d’havaneres amb Peix Fregit, l’exposició sobre els jardins indians o l’estrena de l’havanera “Castell de Begur”, dedicada al mil·lenari de la fortificació militar que presideix la vila, a càrrec del grup teatral Mutis, que tenen una taverna al pati de les Escoles Velles on fan escenificacions i tastets. Un espai que també s’ha obert a la família, amb un parc infantil, sense oblidar tallers diversos per als nens o l’actuació de la cantant Lucrecia.

1568033078comiat01.jpg
1568033078comiat02.jpg