Blanes. Més de 3.000 espectadors han participat en la segona edició del cicle ‘Cinema als Barris de Blanes’

La projecció de la pel·lícula d’animació ‘Coco’ que es va fer ahir al vespre al Barri de Can Borell ha posat punt i final a una experiència que enguany s’ha fet per segona edició consecutiva. Es tractava del cicle ‘Cinema als Barris de Blanes’, que enguany ha inclòs un total de vuit sessions –dues més que al 2018- als diferents veïnats d’arreu de la població.

El cicle l’ha organitzat l’Àrea de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Blanes i les Associacions de Veïns, amb el suport de l’entitat cultural blanenca ‘La Focal’, que ha contribuït a dinamitzar l’experiència amb diferents propostes. Abans que comencés aquesta darrera sessió el regidor de Participació Ciutadana, Pere Lopera, va adreçar-se al públic del barri de Can Borell i veïnats colindants per agrair tothom la implicació sense la qual no hauria estat possible organitzar aquesta exitosa segona edició.

En la benvinguda van acompanyar al regidor el president de l’AVV de Can Borell, Carlos López; la vocal de l’entitat, Isa Manchón; i el president de l’AVV d’El Control-Horta de la Perla. Al llarg de la sessió va estar funcionant una barra de bar on els espectadors –que ahir van voltar les 400 persones- podien demanar les crispetes o altres entreteniments i refrescos per acompanyar el passi nocturn estiuenc.

Més de 3.000 espectadors al llarg de vuit sessions

Les projeccions han tornat a comptar amb un gran èxit de públic, i en aquest sentit es calcula que han participat més de 3.000 espectadors ja que, a banda de les cadires que s’instal·laven des de l’Ajuntament, hi havia molts veïns i veïnes que se les portaven de casa, o bé aprofitaven el mobiliari i les estructures urbanes del voltant per seure’s. La majoria han estat públic infantil i familiar, així com adults i gent de la tercera edat.

Es tractava de gaudir d’una sessió gratuïta de cinema a l’aire lliure, havent comptat en alguns barris amb algun ingredient afegit. Així, en la primera projecció del cicle que es va estrenar a Mon-Ferrant, l’Associació de Veïns va muntar dues carpes on s’oferien crispetes, refrescos i fins i tot bunyols confeccionats al moment per un conegut veí. A principis d’agost es va completar la projecció d’un dels films més cobejats, ‘Campeones’, a Ca la Guidó amb un partit de bàsquet que va enfrontar un combinat del Club de Bàsquet Blanes amb jugadors de l’Associació Kedem, que dóna atenció en el lleure a joves amb discapacitat intel·lectual.

Cinema a la fresca amb la qualitat de les sales convencionals

El cicle ha inclòs vuit films oferts al llarg dels darrers mesos de juliol i agost, així com a principis de setembre. La major part tenien com a principal destinatari el públic infantil i familiar, i en aquest sentit se n’han projectat tres de dibuixos animats. La més esperada –que es van disputar quatre associacions de veïns- va ser ‘Campeones’, i la resta de films seleccionats per les mateixes entitats veïnals també han creat expectació. Així, s’ha pogut veure la multipremiada ‘La La Land, la Ciudad de las estrellas’, l’emotiva ‘Wonder’, la segona part de ‘Los Guardianes de la Galaxia’ i ‘La Bella i la Bestia’.

Desprès de l’èxit de la segona edició del cicle de ‘Cinema als Barris de Blanes’, ja s’espera poder programar la tercera de cara al 2020. La iniciativa va néixer l’any passat amb un doble objectiu: oferir activitats als veïnats d’arreu del municipi i implicar diferents associacions de veïns en la programació d’una activitat conjunta i transversal en diferents espais del veïnat repartits arreu de la geografia blanenca, uns llocs que han decidit les mateixes associacions, que igualment han triat les pel·lícules d’entre un catàleg que incloïa films estrenats els dos darrers anys.