Blanes. Un periodista del prestigiós diari holandès ‘NRC Handelsblad’ visita els principals atractius de Blanes

Un dels sectors econòmics més destacats de Blanes és el turisme, enllaçant amb la vocació d’acollida de ciutadans d’arreu del món que sempre ha caracteritzat el municipi on comença la Costa Brava. Per això, no és estrany que s’interessin per conèixer millor els encants d’aquest territori mitjans de comunicació d’arreu del món al llarg de tot l’any.

La visita més recent ha estat la del corresponsal a l’estat espanyol, Portugal i el Marroc del prestigiós diari holandès ‘NRC Handelsblad’, el rotatiu amb més vocació internacional considerat com un dels diaris de més qualitat. Koen Greven ha estat dos dies a Blanes durant aquesta setmana: el primer d’ells va entrevistar l’alcalde, Àngel Canosa, qui va parlar-li tant dels encants del municipi com dels lligams d’aquesta ciutat amb Holanda.

Visita al Jardí Botànic Marimurtra i El Convent

L’endemà de l’entrevista, el batlle de Blanes va acompanyar al periodista perquè conegués de primera mà dos dels indrets més extraordinaris amb què compta la població. La visita va començar al Jardí Botànic Marimurtra, on el seu director-gerent, Josep Borrell, es va encarregar de mostrar-li els secrets d’un dels jardins més bells de la riba mediterrània, que combina la bellesa de les 4.000 espècies que s’hi troben allotjades amb la investigació científica.

També va visitar la casa del fundador del jardí, Carl Faust (Hadamar, Alemanya 1874-Blanes 1952), l’empresari que es va establir a Catalunya enamorat de la botànica, que va dedicar la seva il·lusió, el seu esforç i tot el seu patrimoni a la realització del seu somni: el Jardí Botànic que va batejar amb el nom de Mar-i-Murtra. Koen Greven es va interessar en especial per les investigacions que es fan al jardí, en col·laboració amb la Universitat de Barcelona, la UAB i la Universitat de Girona.

Després, l’alcalde va acompanyar al corresponsal holandès perquè descobrís un altre racó incomparable i molt exclusiu de la vila, en aquest cas per partida doble perquè es tracta d’un indret privat: El Convent. El periodista, com li passa a tothom qui visita aquest paratge, va quedar meravellat de l’espectacular panoràmica del municipi que es guaita només arribar-hi, coronant la zona del port, la punta de Santa Anna i tota la badia de Blanes.

Àngel Canosa i Koen Greven van fer la visita acompanyats d’una representant de l’empresa especialitzada que gestiona actualment els esdeveniments que s’hi fan, liderada pel prestigiós xef català amb estrella Michelin, Nandu Jubany. Greven va poder admirar el privilegiat i màgic entorn en exclusiva, meravellant-se per la seva història al descobrir que va ser construir al segle XVI i conservat com a patrimoni pel seu interès paisatgístic.

Els lligams de Blanes amb Holanda

El turisme holandès és un dels més importants a Blanes, caracteritzat per ser uns visitants fidels i estables, tot i que els darrers anys s’hagi experimentat una davallada respecte a d’altres mercats emergents, com per exemple el que procedeix dels països de l’est. Malgrat això, es pot dir que l’holandès és un turista tradicional a Blanes, marcat per un perfil campista, amant de la natura, de la cultura i respectuós amb el resident.

Dels 380.000 turistes que visiten Blanes durant tot l’any, uns 19.000 –és a dir, entre un 5% i un 6%- són holandesos. El turista holandès està entre el 5è i 6è mercat més important que rep Blanes cada any, juntament amb França, l’estat espanyol, Anglaterra i la resta d’Europa. En aquest sentit, està a la mateixa alçada que l’alemany.

Diferents generacions han passat per Blanes, i moltes famílies o parelles segueixen venint-hi. També hi ha un perfil reduït de joves que venen amb paquets d’oci organitzats, i que s’allotgen en càmpings i aparcaments. Com que el turista holandès és un del més voluminós que visita Blanes, la vila es promociona a la Fira de Turisme de la Vakantiebeurs, una de les trobades per excel·lència en aquest àmbit.

Al turista holandès li agrada molt Blanes pels seus entorns naturals, i especialment el Jardí Botànic Marimurtra, la Llotja del Peix, així com el Mercat de Fruits i Verdures, els productes de proximitat, i els diferents camins i carrils bici que ofereix per tota la població. A banda de diversos establiments d’oci i restauració regentats per holandesos, a Blanes també hi ha un supermercat a la zona d’Els Pins especialitzat en productes d’aquest país: el ‘Supermarket Appie Hein’.