Platja d'Aro. Quart estiu del Servei de Mediació en Zones d’Oci Nocturn

Per quart estiu consecutiu l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro desenvolupa, el Servei de Mediació en Zones d’Oci Nocturn amb l’objectiu de prevenir i gestionar els conflictes de baixa intensitat que es produeixen a la via pública i als locals d’oci, per millorar el civisme i la convivència al municipi. Una iniciativa sorgida en el marc del Pacte per a la Convivència Nocturna, vigent des de finals de l’any 2015 i que compta amb la implicació del consistori, l’Associació Hoteleria, Restauració i Oci de Castell-Platja d’Aro i la FECASARM. Enguany ja superen les 4.100 accions entre observacions, comunicacions, intervencions i mediacions-facilitacions, quan encara resten dues setmanes de treball.

L’acció es vehicula amb sis mediadors professionals, postgraduats en Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària, coordinats des de la Policia Local de Castell-Platja d’Aro, que desenvolupen la seva tasca cada nit (22-05 h) de dimecres a dilluns a la matinada, de l’1 de juny al 15 de setembre. El servei pretén resoldre situacions puntals i, alhora, plantejar solucions a mitjà i llarg termini amb canvis de dinàmiques a partir del treball conjunt amb la Policia Local i la seguretat privada dels mateixos establiments, per sumar esforços i multiplicar resultats. Una dinàmica positiva, amb la voluntat minimitzar les molèsties i afavorir la convivència entre usuari de l’oci nocturn i entre aquests i els veïns i amb idees, propostes i suggeriments de totes les parts implicades.

Un conjunt d’actuacions que no limiten l’actuació de la Policia Local i ni la seva capacitat de sanció, però sí optimitzar-ne la intervenció per a aquelles situacions en què la mediació no ha aconseguit una solució òptima o que per la seva gravetat no hi pot intervenir. Justament, durant l’estiu el cos desenvolupa una Unitat específica per combatre el consum d’alcohol a la via pública i a la platja, prohibit les 24 hores del dia al municipi -amb sancions de 150 a 300 euros- després de la darrera modificació de l’Ordenança de Civisme, que també prohibeix determinades promocions (2x1, barra lliure, etc.) servir alcohol a menors d’edat o que les botigues d’alimentació en venguin entre les onze de la nit i les vuit del matí. L’estiu passat va aixecar 370 actes relacionades amb la mateixa, de les quals 324 va ser denúncies per consum d’alcohol a la via pública.