Begur. La Fira d’Indians de Begur s’amplia enguany al pati de les Escoles Velles

La XVI Fira d’Indians de Begur, que es fa del 6 al 8 de setembre, s’amplia enguany a un nou espai, el pati de les Escoles Velles, amb la presència d’un parc infantil. La nova oferta de la fira, que restarà oberta el dissabte i el diumenge, d’11 a 13 hores i de 17 a 20 hores, va dirigida a cercar un públic més familiar. “Volem una fira més familiar que mai”, ha recordat Eugeni Pibernat, primer tinent d’alcalde i delegat de Promoció Econòmica i Turisme, que coordina la Fira, que no oblida, però, el seu caràcter més cultural.

En aquesta línia, el pati de les Escoles Velles, que fins ara només havia servit per fer algun concert, també comptarà amb la presència de la taverna dels indians, que organitza el grup de teatre local Mutis. Al llarg de tot el dia, a la taverna es podran escoltar cançons de taverna, gaudir de la teatralització indiana i poder fer tastets. A més, en aquest espai, el primer dia de la Fira, a les 20 hores, Mutis estrenarà de l’havanera del Mil·lenari del Castell. Per la seva banda, Es Quinze fa l’arribada de l’indià, que enguany serà Ramon Pi Vilaseca, de Begur. Arribarà a Sa Riera el dissabte a les 11 del matí i, després pujarà al poble de Begur, a les 13 hores, amb rua pel nucli. El comiat tindrà lloc el dia següent, a partir de les 20 hores, i acabarà amb un epíleg a càrrec de Miquel Abras. A més, durant els tres dies, Es Quinze oferirà esquetxos teatrals pel centre del poble.

Al llarg d’aquests dies, i fins a final de la Fira, la sala d’exposicions de les Escoles Velles acull una mostra. La d’enguany està dedicada als jardins indians, ja que és la temática d’aquesta edició. L’exposició “Els jardins indians” està integrada per 10 plafons que expliquen, amb més de 60 imatges, des dels jardins de Cuba als de Begur, amb les plantes dels jardins cubans i indians. D’entre els plafons, destaquen els dedicats als elements arquitectònics vegetals que encara es poden veure a moltes cases indianes del municipi, com pot ser el propi Ajuntament. L’exposició està organitzada per l’àrea de Cultura i l’Arxiu Municipal de Begur, amb el suport de la Diputació de Girona.

Com a complement a l’exposició, s’han programat dues conferències relacionades amb la temàtica. Les conferències, que es faran a la sala de plens de l’Ajuntament, són “Els jardins indians”, a càrrec de l’equip multidisciplinar de Jardins i Jardiners de l’IEC (Montse Rivero, Maria Mercè Compte i Camila Gonzàlez), i “Les plantes dels indians”, a càrrec de Jordi Cartañà, biòleg, doctor en Geografia Humana i membre de la ICEA. A més, enguany, dins el tema, es reproduiran dos jardins indians naturals. Un d’ells estarà situat al pati de l’Ajuntament, i anirà a càrrec de les jardineries Begur i Pedro Martín, jardins Jordi Díaz i neteges forestals Pedro Rocha. L’altre, al pati de la Biblioteca i anirà a càrrec de jardins Arnau.

1567169197patiescolesvelles.jpg